Van een horlogegereedschap zaak in Hong Kong. Schijnt zich met Bergeon te kunnen meten in kwaliteit, in het filmpje ook een directe vergelijking. Wel meer ergonomisch in gebruik. Prijs: inclusief verzenden ongeveer 130 euro.
Hier niet te koop. De man uit het filmpje woont er (schijnbaar) en is bereid om voor enkele liefhebbers zelf naar de winkel te gaan en ze individueel te versturen.
Ik heb er een besteld en hij heeft er geen bezwaar bij als ik het filmpje hier deel, dus bij deze:
Slim ontwerp, past lekker in de hand.
Prima ontwerp. In het voorbeeld beschadigd hij wel alsnog de lugs met de springbars…
Handig, maar als individu wel een kostbaar tooltje. Een mooie bergeon pincet werkt prima?
Ik zou er wel eentje willen bestellen! Moet ik me dan bij jou melden? Hoor het graag!
Ik weet niet of ik dan teveel reclame zou maken. Misschien een hint: stuur een mailtje naar het adres in de beschrijving onder het filmpje.
Klopt, maar die kosten ook >100 euro. Dan lijkt deze mij handiger. Ik heb het tot dusver altijd met zo’n enkele gedaan, omdat ik nooit bracelets wisselde. Nu wil ik daar toch aan beginnen binnenkort, dus moet ik een keus maken. 🤷
Mooie Meistersinger lamp op de achtergrond.
Prachtig, en ongetwijfeld goed van kwaliteit, maar ik ben eigenwijs, en hou het bij de Europese merken.
Doe ik ook met Horloges, Auto’s, Kleding, en zelfs Whisky
Uitzonderingen zijn er uiteraard ook, zoals keuken messen. Die komen dan weer uit Japan.
Maar wel een prima tip, en die zijn altijd welkom
of de KabaalstrArie Springbarrie…
Ha ha, aan Arie_Kabaalstra moest ik ook gelijk denken toen ik dat apparaatje zag.
Dank, goede tip
De website van nam hing is uit de lucht, vreemd.
Hing die net nog in de lucht dan?
Ik heb altijd de pest aan dat geklooi met zo’n gewone tang. Schieten die vorkjes er weer vanaf.
Als dat bij deze niet gebeurt is het een verademing.
Maar 130 ballen, sodeju zeg. Voor een tooltje.
Geen coole renders, maar zeker uitvoerbaar
Edit, is even een snelle kopie van het genoemde model, maar zie ook al wel verbeteringen
Niet lang geleden kopieerden de Chinezen onze spullen. Het kan verkeren…
Moet toch wel zeggen, met deze gaat het prima zonder beschadigingen (te koop in NL bij forumlid @Floris155 :
Heb deze ook in de werkplaats, prijs van bovenstaande x 6,5:
https://boley.de/en/shop/7773.bergeon-tool-for-spring-bars/1838279318.special-pliers-for-spring-bars
Maar die heb ik slechts 2x gebruikt, is niet mijn ding en onhandiger dan de Bergeon 7767-F (Zal ik hier eens te koop moeten zetten )
AL die tools dat men uitvind, daar waar het simpel kan… dat is horlogegereedschap verkoop, voor elk ding bestaat er wel een tool.
Daarom noemen ze de horlogerie ook “le métier aux mille outils”