Nieuwe Breitling: Cockpit B50 (the hybrid of the watch industry)

Als Breitling liefhebber en bezitter van een Navitimer 01 ben ik even aan het kijken naar de presentaties van de nieuw modellen in Basel.
Daar zie ik nu naast de Navitimers en de Chronomat ook een heel nieuw model: de Cockpit B50, een soort Emergency zonder zender met… oplaadbare batterij.
Wordt in september pas officieel gepresenteerd.
Wel een flinke, zie interview en foto’s: http://www.watch-insider.com/news/baselworld-2014-interview-with-breitling-ceo-jean-paul-girardin-and-unveiling-the-new-breitling-cockpit-b50-that-will-only-be-presented-in-september-at-the-reno-air-races/2/
Kijk ook even naar het opladen: http://instagram.com/p/mM1CBCgGY9/

Weet niet zo goed wat ik daar nu weer van moet vinden… en oplaadbaar… Hoe vaak zou je deze moeten opladen??
Zou denk ik dan toch eerder voor de wat rustigere Aerospace Evo gaan…

Gr. Danny

Hoi Danny,

Heel mooi…ik heb hem op mijn lijstje wannahaves bijgeschreven;)
Die kleur bezel antracietgrijs, staat h’m goed.
Alleen dat opladen mwaahhh…

Bedankt voor het delen(tu)

Groet,

Erik

Was er onlangs niet een europese wet gestemd dat alles oplaadbaar binnen de eu op een standaard lader moest aansluitbaar zijn? Heeft die dan een micro usb poort? :slight_smile:

Whouaaa, de hybride, oftewel “de lexus” onder de uurwerken.:slight_smile:
Zou ook een goeie aprilgrap kunnen zijn.
Groetjes Rudy

rudylexus Schreef:
-------------> Zou ook een goeie aprilgrap kunnen zijn.

Moest ik ook aan denken. En waarom zou dit hybride zijn? Hij werkt toch op een oplaadbare accu? Of heeft ie daarnaast nog een normale batterij :sunglasses:

Betreft de klok, zie er best stoer uit.

sirksael Schreef:

Was er onlangs niet een europese wet gestemd dat
alles oplaadbaar binnen de eu op een standaard
lader moest aansluitbaar zijn? Heeft die dan een
micro usb poort? :slight_smile:

Volgens wordt die via inductie opgeladen , net zoals elektrische tandenborstels

Op die instagram foto zie je er links een kabeltje insteken denk ik

sirksael Schreef:

Op die instagram foto zie je er links een kabeltje
insteken denk ik

niet erin steken maar erop , zal dus inderdaad inductie zijn

Zag ook al wat meerdere van dergelijke horloges:

Bij deze laatste wordt aangegeven:
After Full Charge(Takes about 36 hours), watch will run for a year(12 months). For instance, watch is charged for one night(8 hours), 3 months amount of electricity will be charged. Even Watch run out of the battery, it is required to charge 5-10 minutes for one day working.

Ik zie gegevens dat de batterijduur ongeveer een jaartje of 10 zal zijn.
Elke jaar 1,5 dag aan de oplader (bij dit type). Ben dus heel benieuwd wat straks de specificaties van de Breitling zullen zijn.

Dit zijn waarschijnlijk qua batterijen momenteel het neusje van de zalm?

Ik zie de meerwaarde niet echt tov bv. Seiko kinetic

haakie Schreef:

Ik zie de meerwaarde niet echt tov bv. Seiko
kinetic

de breitling heeft digitale functies. seiko kinetic niet, hooguit analoge chrono.

Zojuist nog even naar het interview geluisterd (Jean-Paul Girardin, the CEO of Breitling): http://www.watch-insider.com/news/baselworld-2014-interview-with-breitling-ceo-jean-paul-girardin-and-unveiling-the-new-breitling-cockpit-b50-that-will-only-be-presented-in-september-at-the-reno-air-races/

• De aansluiting voor het opladen gebeurt magnetisch via een stekker of USB.
  • 20 geheugentijden oa voor take off en landing.
  • switchen tussen analoge tijd en digitale (vakantie)tijd. Je analoge tijd verandert hierbij naar digitaal en omgekeerd.
  • bij een 30 graden hoek gaat de verlichting branden.

en… bij “normaal” gebruik gaat de batterij (slechts) “één maand” mee voordat je deze weer moet opladen. Gebruik je bijv alleen de analoge tijd, dan is deze tot 5 maanden te gebruiken.
Hij zegt dan ook: je hoeft je horloge dus niet perse elke dag op te laden :S Dat mag ik dan wel hopen ja…
We wachten de eerste resultaten de 2 helft van dit jaar wel af… ben zeer benieuwd naar de ervaring!

DFR Schreef:

• bij een 30 graden hoek gaat de verlichting
    branden.

Dat heeft mijn Gshock ook, hopelijk is het hier ook uitschakelbaar want ik vind dit persoonlijk de meest irritante functionaliteit ooit. Om te beginnen stoort het mij dat die verlichting 95% van de tijd voor niets batterij staat leeg te zuigen, bovendien is dit 's nachts ook vervelend als onbedoeld die verlichting gaat branden.