Nieuwe Bronze aanwinst + advies gevraagd

Ineens een nieuwe aanwinst: Magrette Regattare Bronze!

Een erg mooi tweedehandsje met al aardig wat patina op de kast. Kan m’n ogen er niet vanaf houden. :slight_smile:

De wijzerplaat is zeer mooi ingedeeld en komt heel rustig over. Komt mede door het onbreken van de secondewijzer. Vindt dat totaal niet storend.

Hier zie je de patina als donkere strepen en ook bij de randen van de kast zie je het zitten. Lijkt op de foto meer dan het is.

Het iets bolle saffier zorgt voor net dat beetje mooie diepte.

De zilveren kroon met logo wat mooi bij het achterdeksel past. De kroon is wel wat wobbelig als je hem hebt uitgedraaid. Het uurwerk kan je dan met de hand opwinden. Als het heel stil is in huis dan kan je ook de rotor horen. Dat vindt ik een minpuntje.

Erg mooie kastvorm. Voor mijn doen wel wat fors maar hij draagt toch lekker comfortabel.

Het verhaal van de bronzen kast is best wel bekend. Dus ik kan nog kiezen tussen de nieuwe kast óf een extra band met bronzen sluiting.

Deze kast ontwikkeld nu een soort zwart/groen patina. Hoe zou de andere kast in de toekomst qua kleur gaan veranderen?
En wat zou jij doen mocht je voor deze keuze staan?

Bekend horloge :wink: Mooie foto’s.

Als ik deze zelf gehouden had, dan had ik het volgende willen proberen:
Contact opnemen met Magrette, en hun een voorstel doen om de bronzen kast met alle andere onderdelen die men bij de omzetting gebruikt gewoon op te sturen. Een beetje horlogemaker kan dan het omwisselen van die kasten wel voor je doen (kost ook niet veel). Voordeel daarvan is dat je zelf kan bepalen wanneer je de kasten omwisselt, en dat je er (voor de liefhebber/verzamelaar) een uniek complete set vab maakt. Het horloge, met de historie van de verkeerde kast en de twee kasten waar het om gaat. Voor Magrette is dit ook voordeliger, dus een win/win zou ik zeggen?

Maar ja, dat spreekt natuurlijk wel alleen maar verzamelaars aan. Als dat niet aanspreekt, of Magrette wil niet meewerken, dan zou ik wel de kast door Magrette laten veranderen in een bronzen.

Ja dit is wel een hele goede optie! :slight_smile:
Maarja moeilijk, moeilijk…

Ikzelf heb gekozen voor de korting op de nieuwe crono’s en de band. Dus de kast gehouden zoals hij nu is, het is toch een apart verhaal en ik heb het idee dat de meeste voor de ruil hebben gekozen. Zelf vind ik de brass kleur eigenlijk wel mooi.

Zeer mooi horloge! Het heeft zeker wel wat, zo’n natuurlijk verouderende kast.

Alleen die kroon blijf ik echt jammer vinden. Dat houdt mij een beetje tegen om er eentje aan te schaffen. Had hem desnoods PVD zwart gemaakt.

Euh, ik wil niet je aankoopvreugde temperen (integendeel), echter: De verkoper heeft je wellicht onbewust niet geheel juist geinformeerd. De mogelijkheid tot omwisselen geldt voor klanten die op het moment van aankoop dachten (net als wij) een bronzen horloge te kopen. En mensen aan wie het doorverkocht was toen de aap nog niet uit de mouw was gekomen.

Nu heb ik OF je dilemma opgelost, of TOCH je aankoopvreugde getempert…

Stephan
Magrette Timepieces Europe

lance_explorer Schreef:

Ineens een nieuwe aanwinst: Magrette Regattare
Bronze!

Een erg mooi tweedehandsje met al aardig wat
patina op de kast. Kan m’n ogen er niet vanaf
houden. :slight_smile:

De wijzerplaat is zeer mooi ingedeeld en komt heel
rustig over. Komt mede door het onbreken van de
secondewijzer. Vindt dat totaal niet storend.
http://img404.imageshack.us/img404/4325/magrettebr
onze06201201.jpg

Hier zie je de patina als donkere strepen en ook
bij de randen van de kast zie je het zitten. Lijkt
op de foto meer dan het is.
http://img684.imageshack.us/img684/7021/magrettebr
onze06201204.jpg
Het iets bolle saffier zorgt voor net dat beetje
mooie diepte.

De zilveren kroon met logo wat mooi bij het
achterdeksel past. De kroon is wel wat wobbelig
als je hem hebt uitgedraaid. Het uurwerk kan je
dan met de hand opwinden. Als het heel stil is in
huis dan kan je ook de rotor horen. Dat vindt ik
een minpuntje.
http://img545.imageshack.us/img545/8137/magrettebr
onze06201205.jpg
Erg mooie kastvorm. Voor mijn doen wel wat fors
maar hij draagt toch lekker comfortabel.

Het verhaal van de bronzen kast is best wel
bekend. Dus ik kan nog kiezen tussen de nieuwe
kast óf een extra band met bronzen sluiting.

Deze kast ontwikkeld nu een soort zwart/groen
patina. Hoe zou de andere kast in de toekomst qua
kleur gaan veranderen?
En wat zou jij doen mocht je voor deze keuze
staan?