Nieuwe Casio LF-20w

Casio heeft een paar weken terug de LF-20w uitgebracht, een moderne remake van de ae-20w uit de jaren 80 voor de lieve prijs van 34,95. Ik was erg enthousiast, maar ik was blijkbaar niet de enige, aangezien hij moeilijk verkrijgbaar was. Na een paar weken proberen is ie gisteren binnengekomen.

Wat een teleurstelling. Bouwkwaliteit is echt zeer matig, met name de strap. Verder valt ie in werkelijkheid veel kleiner uit dan je zou verwachten op basis van de maten.

Persoonlijk denk ik dat dit een mega gemiste kans is voor Casio. Had de prijs iets hoger gemaakt en de kwaliteit een stuk beter, dan zou dit een van de beste releases van het jaar kunnen zijn. Nu, helaas niet. Wat denken jullie?

1 like

Jammer, had een goeie hit kunnen worden.

Heb je foto’s van het horloge?

1 like

5 likes

Je ziet vooral op de laatste foto dat de band al soort van losjes aan de kast hangt.

Oef nee dat ziet er niet zo best uit. jammer!

1 like

Hmm jammer. Ziet er op de marketing foto’s inderdaad een stuk leuker uit…

1 like

:woman_shrugging:

1 like

Dan nog, als je de foto’s bekijkt zou ik niet meer dan 2 euro geven.

De Action verkoopt ook horloges voor die prijs hé?

Helaas een geval van kost niet wat, is niet wat :neutral_face:

Ik weet het. Niettemin had ik van Casio meer verwacht, zelfs voor dat geld.

Het is vooral jammer dat ze hun legacy nu gebruiken voor zo’n low-end product. Ze hadden hier echt een nieuw succesnummer van kunnen maken. Imo gooi je hiermee je merk te grabbel.

1 like

Ze hadden er een 100 euro premium op kunnen zetten en een stalen kast met mineraalglas ipv acryl van kunnen maken.
En een 18mm bandaanzet maakt de opties nog een stuk leuker, maar dan hou je alweer weinig over van het oorspronkelijke idee.

1 like

Casio verkoopt normaliter voor dat bedrag prima horloges. Hier slaan ze de plank volledig mis, heel jammer…

Ter vergelijk: een Casio Duro 106 kost bij Amazon €46 en dan heb je een solide stalen duiker. Een prijs van €35 is dus niet altijd de reden dat iets slecht in elkaar zit.

1 like

You cant win em all. Dit is gewoon een fashion dingetje waar Casio trouwens van bulkt. Daar tegenover staan veel modellen die wel interessant zijn voor de liefhebber. So be it. Laten we deze vergeten en het is Casio vergeven. Next!

2 likes

Casio heeft veel krediet bij de fans. Deze slaan we inderdaad over. Blijf fan!

2 likes

Bedankt voor je post. Ik weet nu dat ik hem niet ga kopen.

2 likes