Nieuwe Casio Wave Ceptor

Deze Casio’s kwam ik tegen bij het rondsnuffelen op E-bay en schijnt vrij nieuw te zijn. Zo te zien heeft dit horloge alles in huis wat je maar kan wensen, een echt gadget dus:

Solar uitvoering, dus geen batterijen meer
Loopt tot op de seconde nauwkeurig
Uitvoering in edelstaal
mooie elegante uitvoering
Saphirglas
stopwatch
waterdicht 5 ATM
Kan 29 tijdzones aangeven
Neo display
Ontvangt radiosignalen uit Europa, Amerika, Canada en Japan.
Met lederen of stalen armband verkrijgbaar.

Laagst geziene prijs 245 Euro.

De uitvoering met goud heb ik alleen in Amerika gezien.

Wat vinden jullie van dit horloge? Ik overweeg om er een aan te schaffen.

met groet

Ed

P.S. Dank voor alle leuke reakties bij de nieuwe aanmelding van vandaag

Oooh, zeer mooi horloge en zeker voor die prijs.

Ik vind Casio altijd wel een beetje vergelijkbaar met Seiko, aangezien ze beide ook veel digitale modellen hebben.

Ik zal zelf van het weekend ook wel eens uitkijken naar dit horloge, zeker de laatste foto van de 3 is erg mooi :).

Leuke klokken maar casio = seiko? vindt ik meer zoiets als casio is lada (leuk modelletje daar niet?) versus seiko is toyota (stoere bak die RAV) versus Omega, WC etc is Porche enzoverder…

Hallo Ed,

Casio kom je niet vaak op dit forum tegen. Ik denk omdat Casio toch, wat je zelf al aangaf, een gadget gehalte heeft. Dat wil niet zeggen dat het daarom de moeite niet waard is. Er zijn Casio G-Shock horloges gecertificeerd door NASA voor ruimtevluchten, dat geeft toch wel iets aan, nietwaar? Ik vind zelf die met de zwart band en de bi-color het mooiste.
Wat ik nog mis is een GPS:).
En weet je wat ook speelt: veel horlogeliefhebbers hebben juist niet zoveel op met digitale horloges maar houden veel meer van mechanische. Maar op dit forum kom je beide ‘soorten’ liefhebbers tegen en dat is wel leuk. En er treedt dan ook wel een soort ‘kruisbestuiving’ op. Ik moet bekennen dat ik ook meer naar de mechanische kant neig, maar er zal vast wel eens digitale klok bijkomen. Een uitzondering is de groep van vintage Accutrons en idem quartz Omega’s en aanverwante horloges. Die worden vaak door beide ‘partijen’ gewaardeerd.

Groeten, Tom Vreeken.

Ik vind het een mooie klok.

Ik wil zelf toch nog wel eens een G Shock kopen. Digitaal of niet, dit type heeft ook een cult status bereikt.

Casio heeft niets met Seiko te maken. Seiko, Pulsar en Lorus horen tot dezelfde groep.

Maar ja, sommige mensen blijven wat anti japans, terwij ze al jaren betere produkten maken. Maar ja, dat is al een veel gevoerde discussie.

Lekker kopen wat jezelf mooi vind!

Groet,

Paul
Leeuwarden

Casio heeft hele mooie klokjes. In de Edifice serie zitten hele mooie klokjes:

KLIK

Inderdaad, hier staan ook hele leuke modellen tussen!


Deze Casio kan en heeft bijna alles geloof ik alleen nog een mobieltje en TV erop;)

Hennie Schreef:

Deze Casio kan en heeft bijna alles geloof ik
alleen nog een mobieltje en TV erop;

Plasma scherm zit aan de achterkant. :wink:

Of een LCD scherm…:slight_smile:

Ik dacht dat dit een serieus forum was!!!

Sorry, wist niet dat er geen ruimte was om een geintje te maken…

Jongens, jongens, rustig!!

Deze grappenmakers zijn nog niet helemaal op de hoogte van het japanse vernuft!

In het alpengebied lopen ze nog een beetje achter. Daar is een doorzichtige bodemplaat al zeer innovatief.

We moeten mekaar natuurlijk af en toe wel een beetje kunnen plagen.

Er staan trouwens ook nogal wat van die Casio’s op E bay.
Wie niet waagt…

Groet,

Paul