Nieuwe Casio's

arie Schreef:

tja is maar hoe je het bekijkt, en met het c&a
gevoel is niks mis mee toch, we kunnen nu eenmaal
niet allemaal het schaap en citroen gevoel
hebben,
en een casio horloge is niks mis mee hoor, raar is
dat, dit is een horlogeforum voor liefhebbers van
horloges,maar op een of andere manier word er toch
altijd een beetje minachtend gekeken naar de
goedkope klokken, en als er dan een een grapje
maakt over breitling zoals laatst breitbling zijn
er gelijk mensen op hun pik getrapt, het maakt
niet uit met wat voor klok je hier komt, zolang
het geen imitatie is lijkt het mij oke, al kom je
met een klok uit de grijper van de kermis so what.
ook seiko horloges worden bij de c&a verkocht,
daar is toch ook niks mis mee… grt arie.

Sorry voor 't misverstand, maar ik bedoel niet dat er iets ‘mis’ is met C&A of Casio. Heb zelf C&A pyama’s en Casio horloges.

Maar bij sommige merken krijg ik een… soort moeilijk gevoel. “C&A is toch voordeliger” blijft in m’n hoofd rondzingen. Ben ermee opgegroeid. Dat ze een tijdje terug in een duurder segment stapten viel me dat op. Net zoals Casio en Seiko nu (met eigen merk, tegen Grand Seiko’s en Credor kijk ik dus weer anders aan) ook in een hoger segment stappen. Het oude imago blijft dan een beetje bij me kleven. Ik vind het zelf nog moeilijk om 5000 euro voor een Seiko Spring Drive neer te tellen. Al heb ik diepe respect voor het uurwerk en de mensen erachter.
Ik bedoel meer dat de verhoogde prijzen er bij wat moeilijk ingaan bij mij. Casio’s en Seiko’s van een paar honderd euro vind ik meer bij het merk passen.
Net zo goed als Rolex, waarvan de submariner straks over de 5000 euro grens gaat… Straks kost ie zo veel als een Royal Oak. Dat wilt niet zeggen dat ik iets tegen Rolex heb of er op neerkijk. Integendeel, ik zit halsrijkend te zoeken naar een mooie Sea-dweller (niet die deepsea, maar de voorganger).

Maar tja, upgraden van nivea lijkt nu overal te gebeuren.

Ik bedoelde met LCD overigens geheel digitale klokjes. Dus zonder wijzers.

Ik weet niet, kwa gevoel in mijn (nederige) omgeving merk ik dat steeds minder mensen geheel digitale horloges dragen. Soms wel ana-digi, en natuurlijk komen we de suunto’s en g-shocks tegen. Maar de overgrote meerderheid is toch met wijzers erop.

20 jaar terug kwam ik ze overal tegen. Zag zelfs mannen onder een pak een plastieken geheel digitale Casio dragen. Dit vind ik overigens persoonlijk niet mooi passen.

Ben benieuwd naar jullie ervaring is. Wat dragen jullie vrienden, collega’s op werk, mede-studenten en buurtgenoten? Ik bedoel geen merken ofzo, maar heeft de meerderheid van die klokje wijzers of niet?

Bedoel geen V&D? C&A verkopen geen horloges tenminste niet bij ons…:wink:

Meeste van mijn collega’s dragen kwarts met wijzers. Als je een mechanisch horloge om hebt en uitleg hoe het werkt zeggen ze hè wat ouderwets is toch iets van vroeger…:sunglasses:

Ik begin Casio steeds meer te waarderen. Ik ben in het gelukkige bezit van een aantal mooie en helaas ook prijzige horloges. Ik heb voor de vakantie een G-shock gekocht ennuh kan ik mij het gevoel van Arie wel begrijpen om meer lol te zien in Casio met zijn mooie lijnen dan het duurdere segment. Ik draag nu mijn G Shock met plezier en ook trots. Het geeft je een andere uitstraling en erlebnis-gevoel, maar niet om mijn andere juweeltjes weg te doen hoor, maar ben ik wel van plan om wat meer Casio’s aan te schaffen. Ik heb al geinformeerd bij een webwinkel wanneer de middelste binnenkomt. Leuk, leuk, leuk… dat je bij deze prijsrange net zoveel lol kan beleven.:)-D

Groeten, René

Renato_55 Schreef:

Ik begin Casio steeds meer te waarderen. Ik ben in
het gelukkige bezit van een aantal mooie en helaas
ook prijzige horloges. Ik heb voor de vakantie een
G-shock gekocht ennuh kan ik mij het gevoel van
Arie wel begrijpen om meer lol te zien in Casio
met zijn mooie lijnen dan het duurdere segment. Ik
draag nu mijn G Shock met plezier en ook trots.
Het geeft je een andere uitstraling en
erlebnis-gevoel, maar niet om mijn andere
juweeltjes weg te doen hoor, maar ben ik wel van
plan om wat meer Casio’s aan te schaffen. Ik heb
al geinformeerd bij een webwinkel wanneer de
middelste binnenkomt. Leuk, leuk,
leuk… dat je bij deze prijsrange
net zoveel lol kan beleven.:)-D

Groeten, René

Now We’re Talking, en of je hier plezier aan beleeft(tu):wink:

Nee, ik bedoel dat C&A in een duurder segment van kleding ging stappen, terwijl ik juist het idee had dat je bij C&A voor goedkope kleding ging shoppen.

Arie, je hebt gelijk,

Hier een plaatje van mijn Aldi klokje. Automaat, tweede tijd, dag en nacht aanduiding en opengewerkt. En als je dan ziet hoe klein dat het secondewijzertje is… Mooi hoor, en kostte toen nog geen 50 euri.
Zelfs onder de loep ziet het er allemaal prachtig gemaakt uit, en daar gaat het tenslotte om, dat je het een leuk en mooi model vind, en dat het een beetje mooi gemaakt is. En dan vind ik het merk wat er op staat niet zo heel erg belangrijk,

Groet

Herman

Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het begrip automaathorloge, dacht ik juist wat modern! Een horloge dat geen batterij nodig heeft. :stuck_out_tongue:

Orisfan Schreef:

Arie, je hebt gelijk,

Hier een plaatje van mijn Aldi klokje. Automaat,
tweede tijd, dag en nacht aanduiding en
opengewerkt. En als je dan ziet hoe klein dat het
secondewijzertje is… Mooi hoor, en kostte toen
nog geen 50 euri.
Zelfs onder de loep ziet het er allemaal prachtig
gemaakt uit, en daar gaat het tenslotte om, dat je
het een leuk en mooi model vind, en dat het een
beetje mooi gemaakt is. En dan vind ik het merk
wat er op staat niet zo heel erg belangrijk,

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHNPPZOR-D.jpg

Groet

Herman

precies herman, daar draait het toch allemaal om, plezier hebben van een paar tientjes is soms nog leuker als van honderden euro’s, duur of goedkoop het gaat erom wat we mooi vinden, ik ben met mijn horloges van een paar tientjes net zo blij als met mijn oris. en seiko’s;)

Als ze nog eens een Ascot hebben waar je het uurwerk ziet dan neem ik hem zeker mee.

Sinds ik onlangs de collectie heb uitgebreid met de Casio Edifice EQW-500DBE-1AVER, was echt liefde op het eerste gezicht zonder dat ik het merk had gezien, draag ik mijn overige klokken nog maar hoogst zelden. Had tot voor kort dezelfde bezwaren tegen Casio als geschetst in wat eerdere reacties, maar mij is gebleken dat dit totale onzin is. En als enorm Pietje Precies ben ik nu verlost van het op de seconde gelijk zetten van een automaat. De Casio loopt nooit een seconde achter. Er zullen er zeker nog enkele volgen om te beginnen de onderste van deze Red Bull-lijn. Casio gaat de komende jaren grote stappen maken, weet ik zeker.

C&A gevoel of geen C&A gevoel, gisteren de stad in gegaan met het oog op een Omega Seamaster of Oris Divers…in mijn eeuwige besluiteloosheid wederom niet kunnen kiezen, maar deze keer niet met lege handen thuis gekomen, want ik heb een schitterende Casio gekocht, perfect voor de vakantie en bovenal een wonderschoon digitaal horloge!

prachtig(tu):wink: veel plezier met deze prachtklok.

thewriter Schreef:

Casio gaat de komende
jaren grote stappen maken, weet ik zeker.

Dat geloof ik best. Ik vind mechanische horloges iets bijzonders hebben. Daarbij neem ik voor lief dat ze maandelijks op tijd gezet moeten worden of zelfs dagelijks opgewonden moeten worden.

Maar als ik gewoon de tijd willen zien op een mooie klok, dan heeft Casio sterke eigenschappen. Met Waveceptor loopt ie altijd goed en met solar kun je lekker lol hebben met alle functies. En nu met steeds vaker een mooi design. (tu)

Nou, hier zou ik nou geen ‘C&A gevoel’ bij hebben, want hier koop je gewoon een gave Casio voor een ‘Casio prijs’.

Proficiat! Hoop dat je er vandaag lekker in de zon mee hebt gezeten :)o
Of op je zeiljacht. Want heeft ie niet een getijde display ofzo?

Heel mooi exemplaar. Watch my words: Casio wordt steeds meer gekocht door "echte"horlogeliefhebbers. Waarom? Door de ongelofelijk goede prijs/kwaliteitverhouding en last but not least, the feel and looks.

Groeten en sterkte met de nieuwe werkweek.
René