‘Nieuwe’ Christopher Ward C65? Wat zijn de gedachten erover?

Hallo allen, zie hier de ‘nieuwe’ versie van de c65 diver van Christopher Ward… vind hem persoonlijk best geslaagd!

https://www.christopherward.eu/c65-trident-automatic-4

Even plaatje plakken Pannenkoek! :wink:

6 likes

Bah; ik was altijd blij dat CW (bijna) niet meedoet met die lelijke lume bollen op een wijzerplaat maar mooie streepjes hanteert, gaan ze toch die kant op. Ik vind het een lelijk ding, maar dat is natuurlijk persoonlijk. :sunglasses:

2 likes

Ben er nog niet achter hoe dat moet :joy:

1 like

Ik ben normaal niet zo’n liefhebber van Christopher Ward, maar ik vind deze dan weer best aardig.
Er zitten wel veel herkenbare elementen in die je bij andere duikers ook ziet, maar dat is nu eenmaal een segment waarin alle mogelijke variaties al wel zijn bedacht, dis ik denk dat je daar niet aan ontkomt bij het ontwerpen van een duikhorloge in retro stijl.

Ik vind hem mooi en ook niet slecht geprijsd, afhankelijk van hoe de stalen band is. Wel zie ik liever gewoon witte lume ipv neppe patina.

Mweh, net zoals bij de huidige serie stoor ik me aan de tekst links op de wijzerplaat. Op de één of andere manier trek ik dat niet. Wat opzich vreemd is want mijn Damasko heeft de tekst rechts van de plaat staan maar dat vind ik dan wel weer oké :thinking: en wat @flowert zegt is natuurlijk ook zo…alles is al een keer geprobeerd. De “faux patina” is wat mij betreft ook een misser.

2 likes

Ik vind hem erg mooi, maar geef toch de voorkeur aan deze. Kijk al een tijdje naar de C65 en vind het een mooie serie.
Aan de andere kant is er veel keuze in dit type duikers, zoals Meraud of Seaforth.

Ik zie er wel wat van een oris in.

Hmm … fake vintage van een merk zonder historie. Oké, dat klinkt wel erg negatief, maar op het plaatje doet dit horloge me weinig. Het huidige logo vind ik ook niet mooi; wat was er mis met het allereerste logo dat ze gebruikten?

2 likes

Ja dat logo trekt werkelijk nergens op!

Die vind ik ook erg mooi. Verschil met die is naast de wat andere dial natuurlijk ook de movement. Waar de eerste c65 een handopwinder is, hebben ze er nu een automatisch uurwerk in gedaan… verder vind ik de (Halios) Seaforth ook erg mooi, maar die is nieuw nauwelijks te krijgen :thinking:

I like it.

1 like

Mooi.

Ik heb geen problemen met “nep patina”. Het geeft een wijzerplaat wat warmte. Iets dat ontbreekt in veel moderne horloges waar warme kleuren (champagne, beige, oranje etc.) plaats maken voor harde kleuren zwart, wit, blauw etc. Hier trouwens ook smaakvol gedaan en niet knal-oranje gemaakt (kuch Omega).

Jammer dat ze hem niet <=40mm hebben gehouden. Dat zou beter passen bij de stijl van het horloge. Verder Sellita SW200-1 prima voor de prijs. Ongeveer wat je binnen de Swatch group zou betalen voor een dergelijk horloge met een ETA 2824-2.

Wat mij altijd tegen staat bij Christopher Ward is de merknaam die dan zo prominent op de wijzerplaat staat. Ten eerste is het te lang. Ten tweede komen dit soort merknamen vooral voor binnen de fashion wereld (waar het dan vaak de naam is van de ontwerper). Dat geeft het een beetje een Michael Kors-achtige vibe. Ik zou zeggen hou het bij het logo. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze veel tekst op een wijzerplaat mooi vinden.

Ik vind het wel een aardig model, trekt mij meer dan de eerste versie. Misschien vreemd maar de limited van de eerste versie vind ik wel een plaatje:
https://www.christopherward.eu/c65-trident-bronze-sh21-limited-edition-range

Dq9Y7c4QS9A6ZGVqs3weRJ-650-80

1 like

Hier nog iemand die ‘m mooi vindt. Heb ook niets tegen faux patina, het is m.i. een design element waarbij een vintage uitstraling wordt nagebootst en wat ik heel gaaf vind. Ik begrijp wel dat de “puristen” het niks vinden maar dat zijn (naar mijn mening) vaak mensen die alleen maar in 1’tjes en 0’letjes denken. Het beste van nu met een knipoog naar toen is voor deze mensen ondenkbaar. Maar ieder zijn/haar mening natuurlijk :wink:

1 like

Ik hoop dat dit humor is?

Zéker geen humor, wel met een knipoog (zie laatste zin).

1 like

Ik vind het minder dat er in elke windrichting op de wijzerplaat wel iets staat.

Voor de rest op zich prima design, maar de duikers markt is zo verzadigd dat je overal wel wat in herkend. Een beetje Oris 65 met wat andere invloeden.

Nou, dan vind ik het een beetje denigrerend klinken. Maar misschien lees ik er meer in dan jij bedoelt?