Nieuwe Christopher Ward: C700 Grand Rapide

http://www.christopherward.co.uk/men/view-all-2/c700.html

Niet onaardig.

Strak!

Ik vind hem mooi!

edit: typo

Beetje Oris en een beetje Grand Seiko. Maar dat komt misschien ook door de naam. :slight_smile: Prijs: 400 engelse kilo’s (oftewel 800 pond)

En het uurwerk: een “Sellita SW500 automatic movement” Kopie van een ETA toch?

Ik irriteer me een beetje dat het carbon van de twee chrono’s (boven en onder) niet is uitgelijnd met het middelpunt van de wijzers. Maarja, dat is mijn smaak…

Erg mooi! Maar ik wacht eerst even de real-life foto’s af. Ik kan me nog herinneren dat iemand hier (ik weet even niet meer wie) een CW chrono had gekocht, en dat het echte exemplaar wel een goedkope replica leek van het plaatje op de website.

Toch blijf ik het veel geld vinden voor een CW. Met stalen band mag je namelijk al £860 neerleggen. Dan wacht ik even liever op de nieuwe kleuren van de C60 Trident en schaf ik er daar eentje van aan. Die zijn een stuk leuker geprijsd met prijzen onder de £400.

FeaR1986 Schreef:

Toch blijf ik het veel geld vinden voor een CW.
Met stalen band mag je namelijk al £860
neerleggen. Dan wacht ik even liever op de nieuwe
kleuren van de C60 Trident en schaf ik er daar
eentje van aan. Die zijn een stuk leuker geprijsd
met prijzen onder de £400.

Het klopt dat het een hoop geld is, maar voor een automatische chronograaf is het niet eens zo’n vreemde prijs. De vergelijking met een C60 gaat dan ook niet helemaal op, aangezien daar gewoon een standaard niet-chrono (ok, soms GMT) werkje in zit.

Mooi inderdaad.

De Sellita SW500 is inderdaad een “drop-in replacement” van de ETA/Valjoux 7750, maar is pas sinds 2010 op de markt.

Of deze kloon zich op de langere termijn als kwalitatief even goed kan positioneren als het origineel is maar de vraag. DAt zou voor mij een argument zijn om nog even de kat uit de boom te kijken. In het begin was de SW200 ook niet zo betrouwbaar, als ik diverse horlogefora mag geloven.

Nee hoor. Ik volg het CW-forum. De prijzen van de Trident zijn gestegen van 375 pond naar 415 pond. :slight_smile:

vind hem wel aardig …maar volgens mij niet heel best afleesbaar …

seamaster Schreef:

maar volgens mij niet heel best afleesbaar …

Denk ik ook. Maar met welk idee heeft de seconddisplay 2 delen, 45-15 seconden een andere kleur dan 15-45. Joost mag het weten, ik i.i.g. niet.

Ik vind het niks eerlijk gezegt, de is zo te zien is de kast geheel gepolijst en dat vind ik al heel goedkoop staan, carbon ja dat kan ik nu ook wel, en ik vind hem erg duur.

(en de service is ook niet zo als het geweest is, horloge besteld, omdoos ontbrak doekje ontbrak certificaat ontbrak, heb later wel een gebruikt doekje gekregen, ik wil altijd alles compleet hebben, dit was een horloge voor mijn vrouw en die vond het niet zo erg)