Nieuwe chrono duiker Christopher Ward

Mooi vakantiehorloge, zou 'm best willen. Heb er alleen geen €1800 voor over, al geloof ik best dat ie dat waard is.

Die is maar 100m WR de CW 600m

Wat betreft de CW; jammer van de gele accenten.
En zo’n Neptunis vorkje vind ik erg suf.

Grt.

Ik geloof dat CW hun horloges eigenlijk grotendeels met flinke korting verkopen. Beetje zoals Deep Blue.

(Overigens meen ik niet dat hij 1800 euro waard is. Voor die prijs moet je wel wat meer hebben dan een kwaliteitshorloge (al aangenomen dat hij daarvoor kan doorgaan.))

idd dan zou ik voor Sinn gaan bijvoorbeeld.
Maar oei, die sevicekosten :grimacing:

Grt.

Hoe bedoel je?

Een Sinn service is naar verhouding flink prijzig

En kan dat niet uitgevoerd worden door een horlogemaker buiten Sinn om?

Dat vindt Sinn niet leuk en ik denk dat de garantie dan weg is.
Bovendien levert Sinn de kopersulfaat anti-vochtcapsules.

Oh. Je bent me kwijt. Iets van gehoord maar weet het er fijne niet van. Intereseert me verder ook weinig want ben niet gek van hun modellen.

Service bij Sinn is helemaal niet zo duur.

450 op een klok van 1700…is pittig

Want de uurprijs van service is goedkoper als het horloge minder duur is? :confused:

Voor een volledig servicerapport zit je wel aan Sinn vast ja.
Maar dat geldt voor meerdere merken.

Die gegolfde dial moet je irl zien, zal niet iedereen kapot van zijn. Heb zelf ook een Trident gehad, en was voor mij de afknapper. En die uurwijzer in ui-vorm is nou ook niet echt mooi.
Verder goed merk. Vind overigens de prijs ook wel 800 teveel van het goede.

Moet je wel met stalen band nemen, heb je een wereldklok voor kleine € 1.000, incl doorzichtvenster (en omdoos incl scheur)

1 like

Die (standaard) korting is mij niet bekend. Toen ik de plaatjes en het filmpje zag schatte ik 'm zelf tussen de 1500-2000. Toen ik las dat ie zo’n 1800 moet kosten, vond ik dat niet vreemd. Voor een Hamilton met hetzelfde uurwerk betaal je ook snel rond de 1500. Gezien de £ koers vermoedde ik wel dat de prijs voor ons wat hoger zou liggen.
Of het dat geld ook waard is, dat is een tweede inderdaad. Al helemaal als ik net lees dat 15% korting standaard is. Lijkt wel een keukenboer dan. Maar goed, als ie dan rond de 1400-1500 netto moet kosten, daar spreek ik geen schande van ofzo.

Nee, dat is absoluut niet zo. Wel hebben ze een keer of 2 per jaar een sale, waarin ze dan een beperkt aantal modellen tijdelijk met korting aanbieden. Het IMHO een prima merk, maar enkel directe verkoop dus je kan ze nergens bekijken. Wel mag je het horloge gratis bekijken & terugsturen als het je niet bevalt. Overigens ook 5 jaar garantie.

Nooit gehoord van een permanente, standaard 15% korting

1 like

Ah zo, bedankt voor de rechtzetting. 5 jaar garantie is wel netjes. Maar met die prijzen en zonder fysieke verkoopkanalen mag dat dan ook wel.

Service bij CW kost gbp 75

Ik had al gelezen dat CW met een chrono versie van de Trident zou komen en was bang dat het een oefening “plak een paar subdails op een bestaand model” zou worden. Wat het geworden is, vind ik dan ook een aangename verrassing. Door de opmerkelijke secondenschijf, de geel/oranje subdailringen en de “overloop” in de wijzerplaat van (zeg maar) glad naar gegolfd vind ik dat de chrono een eigen gezicht heeft gekregen. Echter, de maat van 43 mm. en de, naar mijn idee, redelijk forse pushers zijn reden voor mij om niet direct te denken: kopen, kopen, kopen.

Overigens is er nu ook nieuw beschikbaar de Titanium versie van de Trident, helaas ook alleen (vooralsnog wellicht?) in de 43 mm. uitvoering. Aan de andere kant…ik heb eigenlijk ook duikers genoeg…

Grt. Marco