Nieuwe chrono duiker Christopher Ward

Christopher Ward heeft een nieuwe chrono duiker geintroduceerd, de C60 Trident Chronograph Pro 600.
het gebruikte uurwerk is een ETA 7750.

Ik vindt het een geslaagd model:

meer info hier: Klik

5 likes

Ziet er niet verkeerd uit. De draaiende luminova subdial is ook wel leuk gevonden.
Toch word ik er nog niet hebberig van. :relieved:

Kan de Trident serie van CW zeker waarderen, maar de vertaling naar chrono vind ik niet geslaagd. De grote gele ringen maken de wijzerplaat onrustig. De secondeschijf vind ik wel leuk gevonden, want zo zie je i.i.g. of het horloge loopt, terwijl zo’n kleine secondewijzer anders toch maar beperkt afleesbaar is. Vind het per saldo een goede aanleiding, om bij de volgende sale, weer eens naar de normale Trident serie te kijken :blush:.

Niet slecht, wat moet zoiets kosten?

Linkje van de TS aanklikken, naar beneden scrollen & daar ‘buy now’ aanklikken. All will be revealed…

2 likes

Hah ik zie het ja. Was te gefocust op het plaatje :grin:. Voor dat geld zou ik waarschijnlijk toch een andere keuze maken.

1 like

Ruim € 1.800 als ik het zo even heel snel uit me hoofd doe. Niet héél duur voor een 7750. Maar ook niet superscherp. Kun je ook voor terecht bij een merk als Certina. Van mij hadden die subdials ook niet geel gehoeven. Voor de rest vind ik 'm aardig.

Misschien niet héél. Maar wel heel. Toch voor zo’n merk.

1 like

De gele details vind ik nog wel aardig, maar vind de wijzers niet bij de rest passen, niet mooi dat de eerste 20 min op de bezel 5 min markering heeft en de rest niet. Vind het ook mooi dat de binnenste ronding van de wijzerplaat uitloopt door de subdials, heel onrustig. Nee, voor ruim 1800 euro zou ik iets anders kopen.

Ja, voor zo’n merk… Moet zeggen dat ik nog nooit een CW in m’n handen heb gehad. Maar ik lees op fora al jaren positieve dingen over het merk. Wat mij aanspreekt is dat het merk destijds door een compleet nieuwe manier van distributie en marketing (of eigenlijk het ontbreken daarvan) kennelijk een kwalitatief goed product in de markt heeft gezet voor een duidelijk lagere prijs dan de gevestigde orde en hiermee ook echt wel wat golven heeft veroorzaakt in de Zwitserse vijver. Het merk creëerde een gigantische hoeveelheid positieve free publicity. Zo’n business case vind ik inspirerend. Ik vind het klasse als jonge, intelligente mensen de gevestigde club van oude, grijze en zeer rijke mannetjes even goed wakkerschudden! :grinning:

2 likes

Kan iemand mij eens een voorbeeld geven waar je dan een 7750 voor weinig kan hebben?

Ja, hoor! :grinning:
https://www.boumanonline.nl/horloges/certina-ds-one-original-chronograaf-met-valjoux-7750-uurwerk-5-c0064141605101?channel_code=110&s2m_product_id=12523&utm_source=google&gclid=CjwKEAiAuKy1BRCY5bTuvPeopXcSJAAq4OVs47jgNq7oh2EouqgD4Xjh1G6l5ptahuL7JzJZvSVC6xoCQQXw_wcB
Is nog een mooie klok ook, vind ik dan.

Inderdaad mooi.

Maar die is ook 1350. Dan vind ik 1800 niet heel veel…

Leuk zo’n Seamaster chrono met een toefje geel.

Lekker origineel ook en zo.

1 like

Steinhart Nav B, misschien?

http://www.steinhartwatches.de/de/Nav-B-Chrono-44-mit-Lederband,159.html

1 like

Of als ie niet nieuw hoeft te zijn, hier op het forum…

Heb een 7750 gehad, en die kwam van hier.
https://www.guinand-uhren.de
Merk met iets meer geschiedenis dan CW…
Was vroeger een leverancier voor diverse Zwitserse merken, is dan gekocht door Helmut Sinn na zijn verkoop van Sinn, en nu is het in nieuwe handen, gezien Sinn ook niet meer van de jongsten is…

1 like

Ik vind het een heel leuk horloge. De kleuren, secondeschijf en duikstijl spreken mij zeer aan.
Geslaagd!

https://www.uhr.info/en/Chronographs-from-UHR?PHPSESSID=a28q524bh132sq2illafv36v77

Trident serie zijn al erg fraaie horloges. Toch een eigen look binnen de divers…

Deze ook weer, heel eigen look. Ik vind de dial zo met dat geel toch te onrustig en wat onvolwassen ogen.

Overigens gaat er bij cw standaard al weer de permanente 15% korting vanaf :stuck_out_tongue: