Nieuwe Chronograaf van Oris

Hallo allemaal,

Kwam toevallig via the social webs deze nieuwe chronograaf van Oris tegen. In mijn ogen zeer geslaagd! What do you think?

MvG Ralph

De nieuwe Oris chronograaf

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

4 likes

Geslaagd ontwerp van voren, maar helaas veel te dik

Die is al eerder op HF voorbijgekomen. Imo te dik, te breed en te duur. Verder wel geslaagd idd. :laughing:

8 likes

Nondeju, weer een topic op je naam er bij.

9 likes

Dik, groot en ondraagbaar voor de gemiddelde kerel. Nee dus. Al vaak hier op HF voorbij gekomen overigens

2 likes

…maar de hamvraag was dacht ik, wél of geen Rolex? :thinking:

Ps niet zo geslaagd. Maar da’s smaak hè.

Moet meesten hier gelijk geven, slechte uitwerking van een goed concept. Alhoewel die mix van stijlen tussen duiker en chrono heb ik altijd wat raar gevonden…

1 like

Best aardig, deze bicompax layout (Sellita SW510?), echterrrrrrr…

Waarom twee kleuren lume :thinking:

En wat doet de centrale wijzer hier precies, behalve verstreken seconden van de chronograaf meten? Moet je die nu met de hand natellen? Hier had naar mijn idee een tachymeterschaal moeten zitten en/of getallen die de seconden aangeven. Het uurwerk heeft hierdoor een onbenutte functie.

Dan: wat doet die duikersbezel hier precies, behalve mooi zijn?

Tot slot: is dit niet een band die je bij een field watch zou verwachten?

Lastig te duiden, deze non-tachymeterfieldduikflieger :joy:

Oh ja; ik vind hem wel mooi om te zien, maar let te veel op dit soort “details”. Beroepsdeformatie.

Edit: de tekst “water resistance” is overbodig.

4 likes

Te dik dus nee.

Per ongeluk op geslaagd geklikt.

1 like

Kun je zo weer veranderen; even op “resultaten verbergen” klikken en je kunt je stem weer aanpassen. :sunglasses::innocent:

Ik ben trouwens een fan van chronografen, maar deze kan ik niet zo enthousiast van worden.

Haha ik zat al te zoeken en te worstelen ermee. Dank.

1 like