Nieuwe Citizen automaten

Vandaag gezien bij de plaatselijke juwelier.

Ik ken deze lijn niet, volgens mij is dit nieuw. Ik ben een fan van het Citizen automatische uurwerk, maar helaas vind ik de kasten van deze horloges niet mooi, de zijkanten met die groeven en 4 schroeven kan mij niet bekoren. De wijzerplaten gaan nog wel. Ze zijn verder ook flink aan de prijs, startprijzen lijken bij €449,- te liggen.

http://www.grinsven.dejuwelier.nl/product_info.php/cPath/12_33/products_id/112498?osCsid=84895a32cb5f2ba09e7951c0625a4825

Ik vind ze redelijk mooi. Wat weet je verder van het uurwerk is het een standaard uurwerkje, hoeveel jewels enz.
Misschien dat Citizen langzaam van de eco-drive uurwerken afstapt en nu op de mechanische tour gaat vandaar deze modellen8-):wink:

Mijn beste,

Zo op het eerste gezicht kan dit horloge ook mij niet bekoren.
Ik zou dit horloge eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het wellicht toekomt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Volgens mij gaat om dit caliber, 8217 :
http://www.citizen.co.jp/miyota_mvt/download/pdf/spec_8217.pdf

En dat is het ‘standaard’ 21 steens Citizen/Miyota uurwerk met een 24hrs wijzer erbij en de dag verwijderd. (en wellicht iets mooier afgwerkt).

Niet direct mijn smaak, maar toch vind ik het bijzonder.

Ik heb iets met Citizen, maar deze modellen word ik niet warm van. Dat opengewerkte gewichtje (hoe heet zo’n ding?) van de automaat vind ik ronduit lelijk.

Ja, de rotor heet dat. Ik vind die ook niet mooi. Het lijkt vooral ‘anders om het anders’ te zijn.

Arjen Schreef:

Ja, de rotor heet dat. Ik vind die ook niet mooi.
Het lijkt vooral ‘anders om het anders’ te zijn.

Yep, die rotor design had wat meer symmetrisch mogen zijn. Wel leuk dat ze em openwerken, maar hoe dit gedaan is valt mij ook tegen. Verder wel apart te zien dat ze hiermee ook een andere kant opgaan. Ik weet alleen niet of dit de eco-drive wel zal stoppen. Die techniek staat bij mij hoog ik het vandaal voor een Grab&Go horloge. Met name icm radio-control.

Vind het wel een mooi horloge. Ook de rotor is wel aardig geslaagd imo, weer eens wat anders. Zou het horloge zelf misschien niet dragen maar vind hem toch wel fraai!

Hoe meer machanisch hoe beter! Maar deze zou ik niet kopen.

hmmm, ik zie het nut niet van die extra 24 uur aanduiding. :S

Handig voor de militaire jongens onder ons… de officieren dan wel te verstaan, want ik zie niet zo snel “de grondtroepen” met zo’n dressy watch rondhollen :wink:

ik vind hem niet onaardig en als ze weer meer richting de automaten gaan kan ik dat alleen maar toejuichen

IK vind em persoonlijk wel erg mooi, ik overweeg em te kopen voor mijn verjaardag, wel met stalen band denk ik. dat zou mijn eerste automaat worden dan!, Alleen budgetmatig ligt eigenlijk net iets erboven, dus hopelijk is mijn vrouw goedgezind dan.

of weet iemand voor dat geld een mooi alternatief voor een automaat?

Mvg
Richard

richardomnia3 Schreef:

of weet iemand voor dat geld een mooi alternatief
voor een automaat?

Mvg
Richard

Een mooie Seiko? :wink:
Aartsrivaal van Seiko…

Sorry, dat ik je niet kan helpen, maar al een tijdje richt ik me nog horloges waarvoor geldt dat: 100 < X > 1000

richardomnia3 Schreef:

IK vind em persoonlijk wel erg mooi, ik overweeg
em te kopen voor mijn verjaardag, wel met stalen
band denk ik. dat zou mijn eerste automaat worden
dan!, Alleen budgetmatig ligt eigenlijk net iets
erboven, dus hopelijk is mijn vrouw goedgezind
dan.

of weet iemand voor dat geld een mooi alternatief
voor een automaat?

Mvg
Richard

Er zijn alternatieven genoeg maar je moet niet vergeten dat de prijs/kwaliteit van Citizen top is, dat zal bij deze niet anders zijn. Je krijgt er een watchwinder bij dus het is een leuk verjaardagskado.

Ik verwacht van officieren dat ze uit het blote hoofd het getal 12 en een getal < 12 kunnen optellen. :stuck_out_tongue:

Ik vind het vlees nog vis.:S Het mechanische spreekt mij echter wel aan(tu)

Ik kan wel met een positief oog naar dit horloge kijken, met name dat het toch wel een heel klein beetje weg heeft van de topmerken (grofweg gezien), zo heeft het wel iets weg van Jeager Le Coultre, en ook wel iets van IWC, misschien ook wel iets van Glashütte…

Als je niet serieus bekritiserend het horloge observeerd krijg je er naar mate toch wel waardering voor dat een merk als Citizien toch een stoere maar gelijk ook klassieke en designvolle AUTOMAAT kan maken…
Ik vind alle aspecten wel speels en vooral leuk samengebracht, de wat ronde en hoge koepel (glas), en de 4 schroeven… Alleen persoonlijk vind ik die groeven in de kast nou niet echt super…