Nieuwe collectie Christiaan vd Klaauw

Christiaan vd Klaauw heeft nieuwe site en collectie (www.klaauw.com). Had daar in de bladen e.d nog niets over gelezen. Erg fraai!!

Prachtige horloges en met liefde gemaakt maar totaal niet mijn ding.

Wow, die nieuwe Ariadne en Astrolabium versies zijn werkelijk schitterend.
Het logo is ook niet verkeerd, het begint hier nu WEER te kriebelen >XX( aargh!!!

Dit betekend dat de grote veranderingen zijn ingezet.

De site heeft een andere URL gekregen (www.klaauw.com ipv www.klaauwwatches.nl)
de naam van der Klaauw wordt meer een merk dan een persoon.
De insteek zal meer internationaal worden (zie ook de engelse benamingen van de (nieuwe) collecties, en de engelse pay-off zin op de homepage)

Een nieuw logo. Op de beurs Watch 2009 was het nieuwe logo reeds te bewonderen.

En de grootste verandering is het feit dat er slechts nog horloges met Astronomische complicaties gemaakt en verkocht zullen worden. (Met als instapmodel de Ariadne, met minimum Astronomische configuratie, de maanstand)

Ook worden er AS uurwerken gebruikt (naast de ETA-uurwerken) als basis en krachtbron voor de eigen ontwikkelde Astronomische complicaties.
Opvallend is dat er bij de ETA-uurwerken nog wel de bewerking door J.Benzinger vermeldt staat. Worden de nieuwe AS uurwerken nog wel door Benzinger bewerkt?

Zoals gezegd, er gaat een nieuwe wind door het hoge Noorden van het land waaien. Ik ben zeer benieuwd wat voor gevolgen nieuwe aandeelhouders en investeerders voor de toekomst van het merk zullen hebben. De toekomst van het prachtige bedrijf is in ieder geval gewaarborgd, evenals het onderhoud voor de reeds verkochte modellen. Ik hoop dat de magie en de DNA van Christiaan nog geruime tijd merkbaar en tastbaar zullen blijven voor de consument.

O ja, en ik ben natuurlijk benieuwd naar de nieuwe prijsstelling.

Bedankt voor het delen!

Dag Hans,

alles wel?

de nieuwe prijzen staan al in het WATCH jaarboek 2010 - bijv. Ariadne nieuwe stijl nu vanaf €4.950.

grD

Hoi Dale,

Alles prima hier. Merci voor de update.
4950 vanaf-prijs?? Amai (zouden de Belgen zeggen), dat is alvast een flinke stap omhoog.

Nivelacuso Schreef:

Hoi Dale,

Alles prima hier. Merci voor de update.
4950 vanaf-prijs?? Amai (zouden de Belgen zeggen),
dat is alvast een flinke stap omhoog.

Het heet nu “Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches”.
Daar horen toch ook astronomische prijzen bij! :slight_smile:

Vr.gr.

Erg gaaf. Benieuwd naar de prijsstelling…

Nivelacuso Schreef:

Hoi Dale,

Alles prima hier. Merci voor de update.
4950 vanaf-prijs?? Amai (zouden de Belgen zeggen),
dat is alvast een flinke stap omhoog.

De prijsstijging gaat bij mijn weten in wanneer de nieuwe platen geleverd worden… Eerst worden de oude (met VdK-wapen dus) opgemaakt… tegen de oude prijs.

Is er een bepaalde reden dat je als merk zo maar je LOGO laat veranderen ???

Ik zie bv. Breitling of Omeha, laat staan Rolex dat nu niet onmiddellijk doen ?

De oude logo VDK was imho ook veel sierlijker dan dat nieuwe “zonnetje”…

Hij mag z’n website wel eens testen want onder mac gebeurt er niets, zowel met safari als firefox blijft het blank:S

Marc-B1 Schreef:

Is er een bepaalde reden dat je als merk zo maar
je LOGO laat veranderen ???

Ik zie bv. Breitling of Omeha, laat staan Rolex
dat nu niet onmiddellijk doen ?

De oude logo VDK was imho ook veel sierlijker dan
dat nieuwe “zonnetje”…

Volgens mij is de bedoeling om het merk ietwat los te koppelen van de persoon Christiaan van der Klaauw, vandaar ook een ander logo (ipv zijn ‘wapen’)

Mijn beste,

Het zijn nog steeds pareltjes voor om de pols, die fabuleuze horloges van Christiaan vd Klaauw.
Overigens een mooie site. Vooral als je de horloges op ‘High Speed’ laat weergeven.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Bij mij werkt de website prima met MAC…

bedankt voor de tip, ik blijf het erg mooie horloges vinden maar niet om zelf te dragen … wie weet later :wink:

ik ben afgelopen december nog bij hem in het atelier geweest…
en kreeg toen al de nieuwe collectie te zien op a4tje ( autocat:D)
persoonlijk zijn ze allemaal heerlijk!
Maar door de verkoop van het merk is het logo veranderd… en dat vind ik persoonlijk wel jammer… DE klaauw hoort er toch wel op!!
de prijs verhoging ach geld mot rolle toch!? :wink:

geweldig NL merk!

De logo discussie laat ik even voor wat hij/zij is; volgens Dale is de prijs van de Ariadne verhoogd van euro 3.950 naar euro 4.950 ofwel euro 1.000 i.c. 25%. Behalve een ander logo zie ik hiervoor geen rechtvaardiging (uurwerk, kast etc etc.). Wat zie ik nu over het hoofd vraag ik mij af?

Groet,

Bojo

Een nieuw businessplan is in werking getreden.

Voor ons Nederlanders was het oude logo gemakkelijk te plaatsen; de naam van der Klaauw gekoppeld aan een logo voorstellende een klaauw. Dat verband is voor een buitenlander wat moeilijker te doorgronden.
Vandaar een nieuw logo, welke internationaal gemakkelijk te begrijpen is.

Het nieuwe logo (voorstellende de Zon of Zonnestralen) legt ook een link naar de Astronomie.

Ik ken alle prijzen van de verschillende modellen nog niet, maar een (fikse) prijsverhoging zal blijkbaar deel uitmaken van datzelfde nieuw business plan.
De modellen uit de topserie (Collection of Astronomical Masterpieces) zijn alleen nog in de edelmetalen Goud en Platina beschikbaar, en er worden historische uurwerken gebruikt, dat zal alvast een deel van een mogelijke prijsverhoging verantwoorden.
Nogmaals, ik ken de uiteindelijke prijsstelling nog niet, maar dat ze duurder worden kan best te rechtvaardigen zijn. Misschien waren de kunstwerken van Christiaan in het verleden wel te goedkoop…

V.d. Klaauw was zeker niet goedkoop te noemen.
In de prijsklasse waarin hij opereert is veel concurrentie en V.d. Klaauw is een van vele aanbieders.

Ik denk dat het doel nu is de investeerders z.s.m. hun investering terug te laten verdienen.

M.i. gaat het hier net als bij Nomos de verkeerde kant op: populair worden met fatsoenlijk geprijsde modellen en hard/innovatief/vernieuwend aan de weg timmeren, vervolgens “up market” gaan, prijzen verhogen…

Ik ben niet enthousiast over deze aanpak, het is het grote graaien: prijzen verhogen “omdat het kan” en omdat de consument dat de afgelopen jaren steeds heeft gepikt. Kijk naar bijv. Rolex met een of twee keer per jaar een prijsstijging.

Er ontstaat naar mijn idee een “bubble”, een grote zeepbel, die uiteindelijk kapot gaat. Afgelopen jaar is op o.a. tz-uk.com de verkoop een stuk moeilijker geworden en zijn horloges in waarde gedaald. Bij de absolute topstukken valt die daling wel mee, als die er al is, maar in de categorieën eronder kon het weleens tegenvallen.