Nieuwe collectie Rodania

Kreeg vandaag een melding dat Rodania zijn nieuwe collectie online staat.


Valt mij toch op dat ze een hele nieuwe richting uit gaan. Sapphire lijkt de nieuwe standaard en dat al in de goedkoopste modellen. Vorig jaar betaalde je nog het dubbele voor mineraal. Ook met hun “swiss movement” pakken ze extra hard uit.

Dat ze dat allemaal op de wijzerplaat zetten is dan weer niet nodig voor mij. Wat mij ook al tijden stoort is dat ze toch maar heel weinig info over de horloges geven op de website. Enkel de diameter.

Maar met de grote afschrijving die ze hebben, zijn deze tweedehands wel heel interessant. Wat denken jullie?

2 likes

De website is te naadje.

1 like

Ik hoop toch echt dat die datumschijven er in werkelijkheid wel beter uitzien, anders zal er weinig verkocht worden ben ik bang. Wat een enorme flater om het zo op je site te zetten.

2 likes

Dodelijk saai. En Swiss movement slaat denk ik op de Ronda quartz van 5-10 euro die erin zit.

Jammer zeg, want Rodania heeft toffe designs gemaakt. Stel je voor dat de Geometer opnieuw wordt uitgebracht in stijl van reissues als die van Nivada, Hanhart en Airain. Ben je spekkoper denk ik👌

3 likes

Klopt, ze hebben heel leuke modellen gehad en zouden beter louter/grotendeels reissues gaan maken.

Met 3 ceo’s op 6 jaar tijd zijn ze ondertussen ook al even veel keer van visie veranderd. Helaas geen enkele keer de juiste. Nog steeds overal ‘sapphire’ op de saaie platen.

Kan nooit meer dan € 350 zijn.

Toegegeven: ze zijn niet duur. Als de kwaliteit er wél is, is dat in ieder geval prima gedaan.

Maar ik mis toch echt een eigen smoel. Het oude logo,de typische wijzerset. Vind vintage Rodania vaak opvallende verschijningen, maar de nieuwe lichting straalt weinig uit.

Ik vind er inderdaad ook leuke tussen zitten.
Tis ook prima spul geweest. Nu zijn t gewoon doorsnee (chinese?) pulp horloges.