beide erg geslaagd, maar die prijzen ![]()
Duidelijk boven breitling gepositioneerd iig.
ach niet zo skirr doen, die paar euro. Gewoon halen die hap!
Waar gaan ze dit verkopen, is daar al iets over bekend buiten Geneve?
Nog belangrijker, wie gaat het kopen?
Heel benieuwd naar
Die blauwe cabriolet die @Fate_Amenable_To_Change aangaf is wel heel leuk als je van goede grafische cijfers en proportionering houdt. Die Polars zijn te duur. Je kan een echt goed vintage exemplaar op de secundaire markt kopen voor een stuk minder.
Tweedehands nadat de helft er af is moet ik nog steeds achter de oren krabben voor een stalen driehander. Het gebeurt me niet vaak dat ik naar een Master Ultra Thin kijk van JLC en denk “hee, de budget optie is ook leuk”.
En een unieke manier om een draaiende kast te maken. Scoor er een Basculante bij en met de Reverso, zo’n UG ding, en de Cartier heb je een prachtige fidget spinner verzameling.
Onvergelijkbaar met modern natuurlijk.
En de echt goede zijn zeldzaam.
Mooie line-up! Pittig geprijsd maar dat was verwacht. Hopelijk snel ergens te bepotelen.
Helaas geen nieuwe Ferrovie Dello Stato ![]()
In ieder geval qua prijs.
Maar verder? Eigenlijk is dit een ‘Breitling’ met het prijskaartje x 3.
Tuurlijk is het mooi dat ze dit hebben opgepakt en er nieuw leven in blazen. De modellen zien er echt goed uit en uurwerk is ook top. Maar wat mij betreft is dit wel iets te ambitieus. Ik vraag me af of hier een grote en blijvende markt voor is.
Het doet mij de broek niet bollen ![]()
Maar dat staal boven een IWC Ingenieur/Datejust zetten voor de prijs?
Afijn, er zal een markt voor zijn. Maar voor 7.5k kan je toch wel een goed gouden exemplaar vinden met een beetje geduld?
Dat hangt ervan af wat voor exemplaar. Je hebt natuurlijk Jets, dates, deluxe enz. En de vraag is wat de prijzen worden nu de moderne UG’s zo duur zijn.
Dan koop je toch een ander merk…
Dat kan altijd, maar dat was niet de vraag…
Die modellen koop je niet bij andere merken.
Klopt inderdaad. Het blijven bijzondere horloges uiteindelijk. Ik ben al jaren fan ervan. In die zin is de hype wel erg jammer voor vintage verzamelaars.
Het is accurater om te zeggen dat Hangzhou dit al deed, zij leveren immers de binnenwerken voor de Baltic MR. Na wat initiële kinderziektes rond het opwindsysteem lijken die het trouwens wel goed te doen intussen, ik heb er zelf ook al sinds de introductie eentje in het bezit en die doet het prima.
Intussen heeft ook Yema een eigen micro-rotor geïntroduceerd. Ik denk niet dat het met moderne materialen en ontwerptechnieken nog zo uitdagend is als vroeger.