Nieuwe complicatie: energie efficientie

Volgens
http://www.hodinkee.com/world-first-a-first-look-at-the-urwerk-ur-210-and-its-new-winding-efficiency-complication] [u]Hodinkee[/u
heeft Urwerk een nieuwe complicatie geintroduceerd: een energie efficientie indicator.

Deze geeft het verschil aan tussen lading en ontlading van de laatste 2 uur. Een afgeleide van de power-reserve, zeg maar. Je moet er maar op komen…

Mijn energie efficientie is de laatste 2 uur ver terug gelopen, dus ik zet er voor vandaag een punt achter… :slight_smile:

:}

't misschien niet de meest nuttige complicaties, maar wel die ik erg leuk vind. Metertjes die de status van het horloge weergeven, als gangreserve en er waren nog andere die iets van spanning ofzo weergaf. Heh, kan er even niet op komen, maar was ook op een mechanisch klokje. Ze doen me denken aan metertjes in de auto, computer, e.a. apparatuur denken.

Deze stoere complicatie valt hier voor mij dus ook onder.

Leuk, maar ik had eigenlijk gehoopt op een complicatie die me exact, op de seconde, gaat aangeven wanneer het horloge gaat stoppen omdat de reserve op is :slight_smile: Soort ETA voor het stoppen.

Of eentje die aangeeft wanneer hij service nodig geeft…?

Heel cool :}
En achterop het horloge een schakelaar om de rotor aan te passen. Erg cool stukje techniek.