Nieuwe definitie van de seconde?

O nee! Straks hebben we allemaal horloges waarvan de nauwkeurigheid is bepaald door middel van verouderde techniek! :joy::innocent:

Experts bouwen meest precieze klok ooit die definitie van seconde doet wankelen https://www.nu.nl/wetenschap/6389397/experts-bouwen-meest-precieze-klok-ooit-die-definitie-van-seconde-doet-wankelen.html

6 likes

Das al niet snel een automatisch uurwerk denk ik.

Dus ik gooi mijn horloges voorlopig even nog niet weg.

En op het moment dat ik op de nanomicroseconde wil plannen check ik mijzelf in in gesticht, overigens met mijn horloges want draag ze voornamelijk omdat ik ze mooi vind.

7 likes

Niet doen inderdaad! Dat zou zonde zijn.

:joy:

1 like

Wij hebben hier natuurlijk helemaal niets aan. Maar voor de wetenschap misschien toch wel belangrij.

Aan de andere kant… een sekonde plus/min in 30.000.000.000 jaar is natuurlijk belangrijk. Dat moet je vasthouden… Ik hoop op plus. Want min vind ik niks :slight_smile:

2 likes

Eens :joy:

1 like

En juist daarom hebben we er natuurlijk toch wel weer iets aan…

1 like

Als het zover is ben ik wel benieuwd of het 1 seconde plus is of min, kan niet wachten.:joy:

2 likes

Zal niet zeggen dat alle “experts” nutteloze vreters zijn.
Maar het heeft er wel alle schijn van iig.

2 likes

Ik las het en toen dacht ik, heb een alternatief wat niet zoveel scheelt. Dus gelijk maar om de pols en over 1 miljard jaar nog maar eens kijken of die nu 1- of 1+ heeft :wink:

5 likes

Het veranderen van de definitie van de seconde zoals die nu is betekent niet dat de duur van de seconde ook gaat veranderen.

:rofl: :rofl:

Zo slecht. Gast.

:rofl: :rofl:

4 likes

:joy: Sorry, kon het niet laten.

als de definitie van een seconde betrekking heeft op hoe lang die seconde precies duurt, kan ik je helaas geen gelijk geven. Het blijft natuurlijk wel een seconde. Dat klopt.

2 likes

Nice, daar zit een leuk uurwerk in!

3 likes

Als een juiste tijdsmeting wordt ingezet voor een grotere nauwkeurigheid vwb positie bepaling met behulp van satellieten dan kan het vast ook nog wel positief uitpakken en iets bijdragen. Dan zijn die experts nog nuttige uitvreters ook :grin:

1 like

Nu we het toch over tijd hebben: Nu.nl breng oud nieuws:

en de klok werd niet door Chinese wetenschappers gebouwd maar door Amerikaanse… :+1:

2 likes

:joy: Dat is wel een beetje teleurstellend, zeker bij een bericht over de meest accurate klok ever-ooit…

2 likes

Over die klok twijfel ik geen…euh…seconde.
Over NU.nl des te meer :thinking:
( citaat van hun eigen site: Het laatste nieuws het eerst op NU.nl)

3 likes

Ooit.nl bekt niet zo lekker, anders zou ik een naamswijziging voorstellen

2 likes