Zit momenteel in Kuala Lumpur. Ik wist van het bestaan van enkele Doxa’s welke alleen in Azie worden verkocht.
Ik dus op zoek, want ik vond ze wel aansprekend. Met name dus ook de keramische bezel. Verder gekozen voor oranje wijzerplaat om toch de link het het merk te houden
Gevonden en mezelf maar een cadeau gedaan. Voorlopig maar op water en brood
En aan eten geen gebrek. Kan in mijn geval wel iets minder X(
Zal bij thuiskomst even goede foto’s maken. Kwaliteit voelt in ieder geval goed. Had de keuze met een Seiko 5, maar daar was te veel verschil tussen in kwaliteitsbeleving (according to my humble opinion…).
En aan eten geen gebrek. Kan in mijn geval wel
iets minder X(
Zal bij thuiskomst even goede foto’s maken.
Kwaliteit voelt in ieder geval goed. Had de keuze
met een Seiko 5, maar daar was te veel verschil
tussen in kwaliteitsbeleving (according to my
humble opinion…).
Keuzen met een Seiko 5? Ik dacht dat een Doxa een stuk duurder was.
Nu ik em nog eens zo zie, zou ik em nog mooier vinden als de ceramische bezel een meer metalen kleur zou hebben. Dat zwarte vind ik wat veel contrasteren met de wijzerplaat.
En aan eten geen gebrek. Kan in mijn geval wel
iets minder X(
Zal bij thuiskomst even goede foto’s maken.
Kwaliteit voelt in ieder geval goed. Had de
keuze
met een Seiko 5, maar daar was te veel verschil
tussen in kwaliteitsbeleving (according to my
humble opinion…).
Keuzen met een Seiko 5? Ik dacht dat een Doxa een
stuk duurder was.
Nu ik em nog eens zo zie, zou ik em nog mooier
vinden als de ceramische bezel een meer metalen
kleur zou hebben. Dat zwarte vind ik wat veel
contrasteren met de wijzerplaat.
Doxa kent een aantal verschillende series, van redelijk goedkoop (vanaf € 200,00) tot heel duur (> € 3.000,00). Deze worden afhankelijk van de regio wel of niet aangeboden. Zo is er een serie Doxa’s voor Azie, eentje voor Oost Europe, eentje voor USA. Er zit wel een verschil in kwaliteit en gebruikte materialen, maar ze worden volledig los van elkaar gepositioneerd.
Wat een verschil maakt zo een foto. Erg mooie duiker. (tu)
Ik vind deze erg gaaf.
Zijn deze echt alleen in Azie te koop? Ik zag ze ook op de site van Doxa. Als iemand iets meer weet over een adres in Europa en prijs hoor ik dat graag.
Wat een verschil maakt zo een foto. Erg mooie
duiker. (tu)
Ik vind deze erg gaaf. http://www.doxa-in-asia.com/attachment/product/201
01007141910_image_0.jpg
Zijn deze echt alleen in Azie te koop? Ik zag ze
ook op de site van Doxa. Als iemand iets meer weet
over een adres in Europa en prijs hoor ik dat
graag.
Hoi Andre,
Dit model Doxa staat inderdaad ook op de doxa.ch maar is specifiek gemaakt voor de Aziatische markt (en dan eigenlijk alleen de Chinese markt) en officieel niet verkrijgbaar daarbuiten. Omgerekend kost deze iets onder de Eur 800,00 als ik het goed zie.
In Azie heeft Doxa echt een totaal andere lijn dan de Sub’s waar ik Doxa van ken, op het randje van homages. Zo heb je series als de Calex (Cartier), Racerman (Daytona), Noble (datejust) en Aquaman (Zodiac). Zelfs eeen model met diamanten bezel!