Nieuwe dresswatch

Ik was al een tijdje op zoek naar een passende dresswatch. Ik draag graag overhemden en daar past mijns inziens een duiker, sporthorloge of andere dikke klatser niet zo bij. Ik had mijn ooog al laten vallen op eer Oriënt Bambino totdat deze langs kwam: een Oriënt ER27007W. Het was liefde op het eerste gezicht. Ik heb eerst wat ruimte vrijgemaakt in de horlogedoos om wat budget te behalen. En daarna kon ie besteld worden, natuurlijk bij Seriouswatches!!!
Het eigenwijze Japanse merk heeft goed nagedacht over het ontwerp:

Hij is met 41mm net wat groter als de meeste dresswatches en dat vind ik zelf wel fijn. De wijzers zijn in dolphine sijl, wat een mooi effect geeft in het licht. De achterkant is voorzien van een zichtbodem waardoor het uurwerk goed zichtbaar is. Waar de meeste merken hun uurwerken waten glimmen, heeft Oriënt er voor gekozen deze mat af te werken. Ook dit geeft een mooi effect in combinatie met de binkende balans. Over de afwijking per dag kan ik nog niks zeggen, maar mijn indruk is dat ie mooi op tijd loopt, zoals ik gewend ben van dit merk.
Wel heb ik de meegeleverde Alligator print band vervangen voor een mat leren exemplaar, waardoor het horloge beter uitkomt.

Veel woorden, dus hieronder de foto’s:

Met een filtertje eroverheen:

De machinekamer:

En dan nog een bibberig maandagmorgen wristshot:

Met grote dank aan Kaj van Seriouswatches voor de snelle en correcte service!!!

Gr Wouter

prachtig uurwerk en mooie band ook, gefeliciteerd met je aankoop

Mijn beste,

Ziet er prachtig uit!!
Eveneens de zichtbodem.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit begeerlijke horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

vind ze zo mooi die orient klasse.

Wat een luxe horloge (tu)

Proficiat Wouter, fraaie dresswatch.
gr, HJR

Deze is ook mooi, gefeliciteerd!

De Bambino is nog een beetje meer mijn smaak

Erg mooi hoor.
Ik vind alleen niet zo snel modellen die wat groter zijn (43mm of meer zonder kroon)?

Mooi horloge. Met iets smallere wijzers zou hij voor mij helemaal perfect zijn.
Gr. Roelof

Proficiat met je nette klok! Door de discussies/posts over dresswatches is mijn mening ook een beetje bijgesteld over wat een dresswatch is. Maar het is zeker een horloge wat mooi staat onder een overhemd.

Mooi rustig horloge. De band met stiksels maakt het horloge nog best sportief.
Met een ‘reptiel’ wordt deze Oriënt misschien nog méér dress watch, dan hij nu al is.

Groet, Jurgen

Mooi klokje en een goede combinatie op die band.

Mooi en nog betaalbaar ook. Wat wil een mens nog meer.(tu)

Proficiat en veel plezier met deze fijne klok!

SiO2 Schreef:

Mooi rustig horloge. De band met stiksels maakt
het horloge nog best sportief.

Mwoah, sportief vind ik nog wel meevallen. Ik zal het eerder casual noemen. Maar zwarte stiksels zou em nog wat netter maken.

Met een ‘reptiel’ wordt deze Oriënt misschien nog
méér dress watch, dan hij nu al is.

Zelf vind ik grote croco schubben wel mooi.

Bedankt voor alle mooie woorden.
Het horloge werd idd geleverd met een croco band, maar dat is mijn ding niet zo schijnbaar. Ik heb de band nog liggen, dus je weet maar nooit… Helaas past de Oriënt gesp niet op deze band. Dat had het voor mij nog meer af gemaakt.

Gr Wouter

Gefeliciteerd met deze erg mooie aanwinst.(tu)

Ik heb ff een tussenstandje. De afwijking op 24 uur (niet gedragen) is:

±0 seconden :}

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Ik heb ff een tussenstandje. De afwijking op 24
uur (niet gedragen) is:

±0 seconden :}

Gr Wouter

in welke stand :wink:

netjes hoor, maar die japanse uurwerkjes hebben wel vaker de neiging je te verrassen. op een positieve manier dan. in mn magrette tikt ook netjes een miyota door met weinig afwijking.

Hij ligt vandaag in mijn horloge doos, gewoon op z’n rug. Heb 'm gisteren gelijk gezet met een quartz en toen niet meer gedragen. Morgen zal ik 'm weer eens omdoen en dan klok ik opnieuw. Ik ben benieuwd.

wk1 Schreef:

Hij ligt vandaag in mijn horloge doos, gewoon op
z’n rug. Heb 'm gisteren gelijk gezet met een
quartz en toen niet meer gedragen. Morgen zal ik
’m weer eens omdoen en dan klok ik opnieuw. Ik ben
benieuwd.

Dat is 1 van de veiligste standen. Ben benieuwd hoe ie het op z’n kroon doet. Toch de positie waar de meeste klokjes in “zitten”.