Nieuwe Duiker Foto's

Ik weet dat Benarus niet echt een populair merk is op dit forum maar ik wilde deze foto’s even met jullie delen. Het is de Benarus Remora die komende maand klaar is. Ik heb zelf een PVD versie met zwarte wijzerplaat besteld. Ik vind Benarus een schoolboek voorbeeld van een “boutique” merk met de juiste kwaliteit.

Specs:
Ceramic bezel
Ceramic Dial
Miyota 9015 Automatic
42mm Bezel
30mm crystal & dial
Flat sapphire crystal
47mm lug to lug
316L Stainless case
14mm height
Mesh bracelet
22mm hooded lugs
Leather Strap
500 meters WR



Waarom zou deze niet populair zijn. Ik vind het een mooie duiker. Mooi hoe de datum onopvallend in de wijzerplaat is verwerkt met een rond doorkijkje.

Deze uitvoering vind ik al erg strak - is dat beadblasted. Met zwart rubberen band (of rubber in de kleur van de wijzerplaat) een mooie duiker.

Sluit met helemaal aan bij Traveller69. Denk dat ik deze misschien zelfs wel mooier vind dan een PVD. Ben straks benieuwd naar jouw exemplaar!

Is dit niet populair op het forum? Ik vind hem erg mooi hoor!

Groeten

Erg mooi, die mesh band past er ook mooi bij!

Normaal hou ik niet van mesh banden, maar deze vind ik wonderwel zeer geslaagd. Zal wel door de matte uitstraling komen, ziet er stoer uit.

Traveller69 Schreef:

Waarom zou deze niet populair zijn. Ik vind het
een mooie duiker. Mooi hoe de datum onopvallend in
de wijzerplaat is verwerkt met een rond
doorkijkje.

Deze uitvoering vind ik al erg strak - is dat
beadblasted. Met zwart rubberen band (of rubber in
de kleur van de wijzerplaat) een mooie duiker.

Deze uitvoering in inderdaad beadblasted.
Dit is 'em met een rubbere band.

TimothyH Schreef:

Traveller69 Schreef:


Waarom zou deze niet populair zijn. Ik vind het
een mooie duiker. Mooi hoe de datum onopvallend
in
de wijzerplaat is verwerkt met een rond
doorkijkje.

Deze uitvoering vind ik al erg strak - is dat
beadblasted. Met zwart rubberen band (of rubber
in
de kleur van de wijzerplaat) een mooie duiker.

Deze uitvoering in inderdaad beadblasted.
Dit is 'em met een rubbere band.
http://www.benaruswatches.com/3t/remora/s08.jpg

Vind deze rubberen band niet geslaagd, past er totaal niet bij. De mesh band daarentegen…

Gewoon een gave klok met een mooie band.

Zag op de website dat je er 3 banden bij kreeg (leer, rubber en nato) en voor 100 euro meer ook nog de meshband. Valt me alleszins mee voor zo’n strak horloge.

Deze staat ook op mijn wishlist.
Erg mooi en oerdegelijk horloge
Gefeliciteerd alvast!
Groeten,
Marijn

Ziet er zeer strak en netjes afgewerkt uit (tu)

Niet populair? Dat valt wel mee denk ik. Deze geheel matte uitvoering met blauwe plaat is prachtig, maar wel met mesh band.

Heeel erg strak…maar idd op de mesh naar mijn smaak mooier…nu heb ik niets met rubber…

Bedankt voor het delen…!!

Groet, Justin

echt een leuk ding.prima met die mesh.

Ziet er goed uit. Een ceramische bezel staat ook op m’n verlanglijstje. De OSPOLMLE heb ik laten schieten. Vond na wat wikken en wegen em toch wat klein om m’n pols. Dan liever ‘maar’ een Bond versie. Die van Quantum of Solace vind ik erg goed gelukt met die PPK wijzerplaat. Alleen jammer dat ie zo sterk gekoppeld is aan 1 specifieke film door de print. Ik hou het liever op algemeen Bond.

marnix.moed Schreef:

Ziet er goed uit. Een ceramische bezel staat ook
op m’n verlanglijstje. De OSPOLMLE heb ik laten
schieten. Vond na wat wikken en wegen em toch wat
klein om m’n pols. Dan liever ‘maar’ een Bond
versie. Die van Quantum of Solace vind ik erg goed
gelukt met die PPK wijzerplaat. Alleen jammer dat
ie zo sterk gekoppeld is aan 1 specifieke film
door de print. Ik hou het liever op algemeen Bond.

Ik heb juist helemaal niks met het hele Bond-gebeuren… Vandaar dat de blauwe seamaster op mijn wish-list staat.

Bidle Schreef:

marnix.moed Schreef:


Ziet er goed uit. Een ceramische bezel staat
ook
op m’n verlanglijstje. De OSPOLMLE heb ik laten
schieten. Vond na wat wikken en wegen em toch
wat
klein om m’n pols. Dan liever ‘maar’ een Bond
versie. Die van Quantum of Solace vind ik erg
goed
gelukt met die PPK wijzerplaat. Alleen jammer
dat
ie zo sterk gekoppeld is aan 1 specifieke film
door de print. Ik hou het liever op algemeen
Bond.

Ik heb juist helemaal niks met het hele
Bond-gebeuren… Vandaar dat de blauwe seamaster
op mijn wish-list staat.

:S
Dat was toch ook een 007 watch?

Standaard incl. laser

;):P;)

Of bedoel je een andere blauwe soms?

Nee, ik doel met bond spullen erop. De blauwe is voor mij gewoon een klok welke toevallig ook door Bond gedragen is.

Wat is dat rrouwens voor seamaster op de onderste foto??

Bidle Schreef:

Nee, ik doel met bond spullen erop. De blauwe is
voor mij gewoon een klok welke toevallig ook door
Bond gedragen is.

Ah, is ook wel een klassieker en gewoon een hele mooie klok. Bond heeft ook een goeie smaak. Martini Shaken not stirred, auto’s, ladies… :wink:

Wat is dat rrouwens voor seamaster op de onderste
foto??

Beter bekend in de volksmond als de Swordfish. Velen vinden (terecht vind ik ook) dat de wijzers en haar lume niet goed zichtbaar zijn voor duikers. Ik bedoel, vind die skeleton hands echt heel erg mooi, maar ik kan me voorstellen dat die smalle stukjes met lume onder water in 't donker nu niet lekker zichtbaar is. Nou, daar ging Omega ff wat aan doen en voila… een goed afleesbare duiker. Wijzers meer lume en dikke indexen.

Alleen die wijzerplaten… op de zwarte na, reflecteren ze een hoop licht. Ik weet niet of dat onder water ook storend is, maar op 't land vind ik het best opzichtig. Op 't plaatje is het effect niet goed genoeg te zien, me skeleton-hands heeft een hele subtiele weerkaatsing op de donkerblauwe golfjes. De lichtblauwe sword-hands daarentegen heeft een veel hogere glansgehalte op de wijzerplaat.