Nieuwe duiker input please

Hoi liefhebbers,

Ik begeef me formeel in de oriënterende fase voor een duiker aan de collectie toe te voegen.
Ik weet wat er in in grote lijnen te verkrijgen is maar overzie graag het geheel met jullie hulp :smiley:
De nieuwe Certina ds 38 vind ik mooi en ook als voorbeeld de Tag Heuer Aquaracer 41 (al twijfel ik over de maat. Zelf heb ik in mijn collectie de SPB149.

Kader:
Budget max 1250 (hoeft niet op)
Nieuw en gebruikt in (zeer) goede staat.
Rekening houden met mijn 17cm pols.

Alvast bedankt!

1 like

De HF crusial natuurlijk;
https://www.horlogeforum.nl/t/hfle-2021-finaal-voorstel-crusial-dive-watch-de-laatste-renders-staan-in-post-788/317680?u=sandy

2 likes

Van dittum? 39 mm. Bescheiden maat dus

6 likes

Squale 1521. Geld over, heritage, bandenslet, zomerklatser. Kan jouw pols makkelijk hebben, draagt kleiner dan je 149.

5 likes

Aquis.

Einde topic

10 likes

Dat zou mijn aanrader zijn geweest…

Vind zelf de aquaracer leuker dan een certina.

3 likes

Die is wel vrij dik toch?

Longines Hydroconquest?

1 like

Waarom dan?

Dunner dan je 149 :upside_down_face:

4 likes

Aquaracer heeft een unieker design. De Certina is een beetje 13 in een dozijn design.

1 like

Nee joh?

Veel mooier wordt het niet, hoor!

1 like

De mooie Tag Heuer polar White die @Number4 aanbied.

4 likes

13 vs 13,2 zoiets. Beiden dragen nagenoeg gelijk. Heb ondertussen 7 Squales gehad waarvan 5 1521’s en ik vergelijk ze met de Stowa flieger. Origineel design, eigen heritage en prima rond de 800 ballen te scoren.

1 like

Ik was net ff terug aan het zoeken en ik heb hem gehad in het blauw. 1 dag :laughing:. Op een meshband. Ik vond die toen erg zwaar.
Draag nu dus de 149 die voor (mijn gevoel) echt kleiner draagt. Of heb ik de verkeerde Squale voor me?

2 likes

(Gebruikte) Aquaracer, natuurlijk! De 41mm draagt niet idioot groot.

1 like

Ik had met jouw profielfoto ook niets anders verwacht :smiley:

1 like

:joy:

Ja klopt qua dragen wel aardig wat wrist presence. Voor mijn gevoel draagt ie juist kleiner, maar ik merk dat we dat beide anders ervaren :grimacing:

Dat gezegd hebbende, een niet alledaagse. Mocht het niks zijn dan dibs. :muscle:

images(1)

1 like