Nieuwe duiker... maar welke?

Neuh, iedereen die iets over de Trident zegt is er tevreden mee. Ik heb er lang naar zitten kijken, naar een Christopher Ward, maar ik vond de 38 vs 43 mm keuze belachelijk: Ik had een 40-41mm duiker gewild vanwege polsgrootte. Ook niet minder dan 40 ivm dikte en de klein ogende plaat. Ik ben toen op CW vs Squale uitgekomen, en kon de Squale van een forumlid aanschaffen. Vandaar.

Als ik nu een CW zou kopen zou het geen duiker worden. Ik zou dit aanschaffen:

C65 Trident Vintage

Vele malen mooier dan de zoveelste obligate duiker. Als je een rustig horloge wilt, laat dan gewoon die rare bezel achterwege en neem dan iets in die geest. Of een Sinn 556, Alpinist, Archimede Outdoorā€¦ Allemaal duik-waardige 200m WR horloges zonder poespas. :slight_smile:

5 likes

Dat horloge is hem nog steeds veel te groot :joy:

Gelukkig zijn niet jij of ik die dat bepalen :wink:

Ik heb het net bepaald :wink: :wink:

1 like

Maar jij bent ook gek op Seiko mods dus neem ik je mening met een korrel zoutā€¦:wink: :wink: :wink:

:wave:

Dat dus.

Er zijn zat mensen van wie ik bepaald heb dat ze er voor lul bij lopen met zoā€™n rare diesel tegel om de pols. Dat die mensen dat niet zo voelen is niet mijn tekortkoming, maar de hunne.

Daar moeten we een biertje op doen bij terugkomst.

1 like

Jij hebt sowieso een vreemd wereldbeeld Chris, dus ook jou kunnen we niet echt serieus nemen :wink:

On topic: met 40 mm zit je voor een duiker altijd goed!

giphy

One manā€™s strange is another manā€™s barty barty. :slight_smile:

1 like

Ik zeg altijd; ā€˜when the going gets weird, the weird turn proā€™.

Dat gezegd hebbende, ik wil haar van top tot teen insmeren met Zwitsal babylotion. Gawddayummmm

Oke, dan doe ik ook mee. Ik heb een C60 GMT in 43mm en ben er zeker tevreden mee. Prima kwaliteit en afwerking van zowel kast, bracelet als de sluiting. Draagt wel flink, dus zou dan zeker de kleinere versie adviseren.

2 likes

Ik heb daar de 38mm variant van gehad. Schitterend horloge maar een rare verhouding hoogte-diameter.

De Ginault is ook nog een erg mooie met 40mm. Qua afwerking kan een Steinhart of CW er niet aan tippen.


De mijne om een 16,5cm pols.

2 likes

Leuke voorstellen allemaal! Bv die Ginault is ook wel nice, maar ook weer wat duurder zag ik?

Nog wat duurder, maar wel zeer mooi is de Breitling superocean heritage! Met 42mm wel weer wat groterā€¦

image

Aan de andere kant van het spectrum vond ik de Casio MVD106! Mooi op eerste zicht, maar iemand toevallig ervaring met de kwaliteit?

image

1 like

Ik heb een Casio Duro Marlin Diver. Voor die 60 euro prima klokje en 200 meter water resistant. Helaas en Quartz uurwerk maar ja wat wil je voor die prijs. Afwerking is wel boven verwachting :+1:
Voor mij een prima vakantie horloge/horloge voor op stap.

1 like

Ik heb hem ook, top ding die casio duro. Uit New York laten komen voor 40 dollar ex verzendkosten trouwens. En gelukkig geen extra douane kosten gehad.

2 likes

schaamteloosā€¦ in het blauwe gedeelte een mooie Longines Conquest 39mm. (300m WR)

:wink: