Nieuwe duiker... maar welke?

De zoektocht naar een duiker is gestart, en na een eerste schifting zijn er momenteel 3 kanshebbers. De eerste die naar voren kwam, was de Seiko SNZF17 aka Sea Urchin. Maar met 41 mm misschien wat groot voor mijn 17mm polsen… Even verder zoeken en gekomen op de Steinhart Ocean one 39: betere maat, maar niet meteen fan van de mercedes-wijzer en cyclops. Hmm, nog opties? Misschien de Christopher Ward C60 Trident pro 600? Mooie diver, maar ineens wel de duurste van de reeks!

Wat zijn volgens jullie doorslaggevende factoren? Zijn er ervaringen in positieve of negatieve zin? Andere aspecten die me kunnen helpen in mijn keuze? Of nog anderen waar ik nog niet aan dacht (binnen de prijsklasse van bovenstaanden dan…)?

Alvast bedankt voor jullie input :blush:

2 likes

Ik kom hier om te melden dat de zee egel absoluut niet te groot is voor 17 cm polsen!!

Zelf heb ik 17 cm polsen, zie hier mijn eigen foto.

Draagt echt super en een hoop waar voor je geld.

4 likes

Toevoeging;

Zou wel de verse met de stippen pakken in plaats van de strepen, vind ik hem persoonlijk veel beter staan.

Een Oriënt Ray II wellicht ?

1 like

Ik ben met dezelfde zoektocht bezig! Een duiker van rond de 39mm. Nog niet eenvoudig. Ik vind de Steinhart erg mooie dials hebben, maar verder toch beetje nep-Rolex gevoel erbij. Maar weet niet of dat terecht is.

Orient Mako II vind ik ook wel een mooi (en betaalbare) optie. De SKX013 is niet naar mijn smaak, maar misschien dat jij deze wel kan waarderen?

1 like

Uiteenlopende selectie. Al aan een Seiko SKX, Turtle, Samurai of Sumo gedacht?

1 like

Citizen NY0040 ?

4 likes

Een SKX gaat prima op een 17cm pols.
Ik heb een 007, doet al 10 jaar zonder mankeren zijn werk.
Je ziet hem hier (te) vaak maar het is zeker een aanrader.
IRL kom je ze nauwelijks tegen, heb er in 6 jaar tijd 2 gespot
009’s waren dat de pepsi.
Eglobal is een goed adres.

1 like

Ga voor een 2e hands Squale , heb zelf de 1521 en het is het meest comfortabele horloge wat ik ooit gedragen heb .Door de vorm van de kast met de gebogen lugs en de verborgen schroefkroon op 4 uur zit dit klokje heerlijk .Geen drukplekken op de rug van je hand .Een heerlijk uurwerk en mooie uitstraling
.

13 likes

Helemaal mee eens. Enige nadeel aan dit horloge vind ik het ontbreken van een stalen band. Maar dat probleem heb ik opgelost door een SKX met super jubilee en super oyster bracelet erbij te kopen. Negen van de tien keer pak ik dan alsnog de Squale. Is gewoon een schitterend horloge en zit zoals jij al zei heerlijk.

1 like

EDIT: Wat betreft de maat zijn er wel 38mm duikers, maar die zijn vaak even dik als de 41mm versies, dus krijg je naar verluid zwabberende horloges. Ikzelf heb 17,5cm polsen, daar kan een 41mm met een korte l2l heel erg goed op. Maar kijk ook dat je lug to lug de 49mm niet overstijgt.

Wat betreft je duikers: De Orient Mako II en Ray II zijn allebei 41.5mm en wellicht het bekijken waard:


Bij seriouswatches.eu maar 210 Euro of daaromtrent. Dan is er de gedoodverfde SKX00x.

Ik heb zelf een SKX171 met SKX007 bezel en saffierglas. Dat ziet er zo uit:

Dat horloge gaat in het blauwe gedeelte komen omdat ik eigenlijk naast de Squale 1521 geen andere duikers nodig heb. @pasd noemde de zwarte blasted, maar ik heb deze:

Wel direct duurder, ook tweedehands.

5 likes

De Orient - hier genoemd een aantal keer- voor een leuke prijs momenteel in andere variant:

2 likes

Bedankt voor jullie mening en voorstellen!
Als ik zo kijk naar de verschillende opties:

  • Orient Ray 2 & mako 2: bezel vind ik wat minder, met die ‘inkepingen’
  • Seiko SKX: de bezel vind ik zelf wat druk, met die vele markeringen. Zelfde geldt ook voor de Citizen NY0040. Dan heeft de bezel van de SNZF mijn voorkeur.
  • Squale 1521: ook hier weer, drukke bezel en dan die oranje minute hand…?

Ik zag ook nog de Squale 1545; die vind ik dan weer zeer geslaagd!

1545-ORIG-2T

De C60 zie ik hier weining passeren; waarschijnlijk door de mindere prijs/kwaliteit verhouding tov de anderen?

Misschien oogt het groot. Maar imho draagt ie niet zo.

En anders ben je hooguit de verzendkosten of een kop koffie kwijt :wink:

Volgens mij staat er nu een in het blauwe gedeelte

1 like

Er komt een 38mm maen op kickstarter.


https://www.maenwatches.com/pages/hudson-38

En anders een 62mas hommage? Ik heb zelf de fiftyfour variant. Met 38mm een erg mooi formaat.


Mijne gaat alleen straks het blauwe deel op gezien ik ook een skx013 hebt.

3 likes

Ik heb er eentje op het oog.

De Maen Hudson, 38mm.

Een kickstarter project welke in mei live zal gaan. Ik vind alleen de wijzers niet mooi…of het logo…of de chapter ring…of de kroon…of de band. Maar ik vind de kastafwerking wel erg subliem, de maat en het gedomede saffier.

Met andere woorden, ik trek hem uit elkaar op de dag van ontvangst en ik ga er een prachtige HanDavinci van maken :joy:

edit: Great minds think alike, @Gisae was me net voor!

3 likes

image

Zo erg…?!

1 like

:joy: Neen zo erg is het niet gesteld! Hangt ook erg van de L2L afstand af denk ik, maar misschien dat een 41mm nog wel kan. Heb nog een 40mm Skagen, en die is zeker niet te groot.

1 like

Ik denk dat de shape van de rest van je arm ook een rol speelt.

Hier een foto van het net, nog geen 16 cm pols met een dikke 44 mm Rolex.