Net een mailtje binnen gekregen over de nieuwe duiker van Magrette. Ziet er m.i. niet verkeerd uit, inlusief de koffielepel-secondewijzer van @Arie_Kabaalstra
Nieuwe versie van magrette ragetarre 2011
(kleiner 42mm)
nieuwe versie van Magrette dual time
(rose pvd)
nieuwe versie van de magrette Carbon ,
Het laatste vind ik persoonlijk wel jammer, een speciale editie uitbrengen van 10 stuks, en even later zelfde model met Miyota op de markt brengen. Niet heel speciaal is de mijne nu niet meer.
Grappig altijd, de secondewijzer is weer een afgeleide van de Seiko 6159-7001 uit 1968/69.
De “stoplicht” secondewijzer.
Hoe bedoel je “bij elkaar in de keuken kijken”
Die PVD vind ik wel mooi eigenlijk. Prima maatje ook voor een Magrette, ik vond ze altijd te fors. De vraag is alleen of ik dat bedrag er voor over zou hebben…
Helson en Halios stoppen inmiddels ook Miyota uurwerken in hun horloges. En die kosten ook tussen de 500 en 800 euro. Ik vind het niet zo’n probleem, mooi vloeiende loop (28.800bph) en als je een beetje geluk hebt hoor je de rotor ook niet al te erg (enige downside van 9015).
OT: wel een mooi klokje maar een beetje een allegaartje hommage…
Voor mij geen probleem, tenminste… nog niet in deze prijsklasse. Zo’n Miyota loopt prima en die rotor hoor ik nauwelijks.
Beter dit dan, een ETA 2824 in een veel duurder klokje als bv een Kobold R.E.Byrd van $3250…
Nog geen foto’s nee. Volgens mij zijn de lugs gewoon recht, lijkt alleen anders op het plaatje.
Op een echte duiker moet een secondewijzer (met lume!) zodat je ziet dat 'ie loopt.
Ziet er zeker niet slecht uit, vind ik. Prijs gaat nog wel. Maar een duiker is het niet, met die bezel. Kun je die trouwens gebruiken voor een tweede tijd?
Hij past qua design wel binnen het merk, maar niet zo mijn ding.
Wat ik wel grappig vind is dat zo een microbrand een "limited’ model maakt, Only 500 per color ! Nou als ze zeker zouden weten dat ze er 5000 van zouden kunnen wegzetten, wedden dat ze die dan zouden (laten)maken
Ik vind de Moana Pacific echt een stuk mooier.
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/8AEA8EC6-CADD-4AD1-891E-6F26CF782B3B_zpszbhai5rt.jpg.html][/URL]