Nieuwe eigenaar en CEO bij Fortis

Presse-Release_EN_A4 .pdf (1,2 MB)

3 likes

Kom kom, een beetje inzet als je een topic opent. Dit zet geen zoden aan de dijk, een link erneer plempen.

Persbericht:
Screenshot_20180903-221951~2

6 likes

Bedankt! Voor de feedback :grinning:
En voor het netjes plaatsen @HanDavinci

2 likes

Goed nieuws voor een mooi oud merk maar ook een flinke klus om dirbin het “lagere middensegment” goed te laten renderen met o.a. merken als Longines, Mido, TAG Heuer, Baume et Mercier, Hamilton en Tissot en hun moedermaatschappijen tegenover je

1 like

Tag Heuer lager middensegment?

1 like

Ja, horen ze daar niet?

:smile_cat:

1 like

Vervelende foto’s met die armen over elkaar. Een gesloten, defensieve houding. Of is dat bon ton in managementland?

4 likes

Duh! Door de gekruiste armen komt hun horloge optimaal in beeld.

2 likes

Als je een beetje door de management bullshit bingo heenleest, valt in ieder geval op dat er wordt geschoven met de bedrijfsvorm (dwz. de profitabele stukjes overhevelen naar een nieuwe rechtspersoon, de lastige verplichtingen e.d. vervolgens laten afzinken). Dat is niet heel ongebruikelijk maar geeft wel te denken - Fortis zat al enige tijd in een lastig parket en -hoewel leuk verpakt- zit deze move niet ver af van faillissement en iemand die er vervolgens met de boedel vandoor gaat.

Verder vind ik het wel schattig dat wordt vermeldt dat de heren eerst even lekker op de hei gaan zitten om na te denken. Dat had blijkbaar nog niet eerder kunnen gebeuren
?
Nu ja, ik ben benieuwd. Ik vind het behoorlijk lijken op hoe het soortgelijke concurrent / collega’s is vergaan de afgelopen jaren, bijv. Eterna (nieuwe eigenaren en CEO’s met zeer frequente wisselingen van de wacht).

Niet zo negatief. Het is niet zomaar een hit en run. Vooralsnog geen gedwongen ontslagen is al heel wat. En natuurlijk laat je ballast achter in de oude schil als je een onderneming wilt reviven of doorstarten. Anders wordt de klus zo mogelijk nog lastiger. Bovendien komt de heer Philipp uit een ondernemersfamilie met internationaal succesvolle bedrijven, dus wellicht heeft de man nog visie ook die hij in een uitgekiende strategie weet te vertalen.

Volgens mij althans is Fortis beter af in privĂ© handen (familiebedrijf met lange termijn visie) dan in handen van het zoveelste equity fund - die laatste spelen namelijk altijd hoog spel op de korte termijn waarbij het uitsluitend gaat om Excel bestanden, groeiratio’s en de gans zo snel mogelijk vetmesten voor het volgende fund


Dus laten we over zeg twee jaar eens evalueren hoe het dit leidinggevend duo is vergaan met ‘hun’ Fortis. Hoe dan ook is het mooi dat Fortis, een merk met een fraaie historie en soms ook gewaagde ontwerpen, behoed is voor de ondergang (in ieder geval voor de korte termijn), nietwaar?

Cheers, Otto

2 likes

Mijn ervaring is dat Fortis kan rekenen op een trouwe schare fans

Ik heb Fortis zelf ook gehad, maar had er een beetje haat/liefde verhouding mee, alles klopte, was oerdegelijk in zijn afwerking en ergens ook totaal ‘sexloos’ alsof het ‘begeisterung’ miste

Heb wel altijd gevonden dat ze te veel kosten, zowel nieuw als 2de hands, maar ik begrijp dat dit subjectief is

Genesis

Uhren AG becomes Watches AG.

Dat vind ik nou jammer. De hegemonie van het Engels in marketing-land is bedroevend. Ik zou het zo fijn vinden om eens een horlogemerk tegen te komen wat informatie in het Duits en Frans aanbood, wellicht het retro-Romaans, maar niet in het Engels.

Kortom, als dat een voorbode is van de “visie” zal het een platte marketing toko worden, en dan kunnen ze het net zo goed aan invicta over doen.

Dat geldt voor alle bedrijven.

Aandeelhouders en toeristen zijn de twee meest irritante fenomenen van de 21e eeuw.

1 like

Die, en door godsdienst (of om welke drogreden dan ook) gedreven terroristen.

Ik heb wel eens gedacht, om mijn frustratie over toeristen te illustreren, zou het in Amsterdam rustiger worden als we eens per kwartaal een aanslag konden regelen? Dat de huur weer betaalbaar wordt, en je weer over straat kunt wandelen zonder door allerlei selfie-sticks in de bakkes gemept te worden?

Maar je hebt uiteraard gelijk. :slight_smile:

Terug naar Fortis: Ik hoop van harte dat het nieuwe duo ze een mooie en succesvolle koers gaat laten varen. Ik beleef Fortis als een merk wat sympathiek is en mag blijven. :slight_smile:

Pas gelijk je nickname even aan :wink:

4 likes

Mijn bij- of forumnaam? Mijn pseudoniem, als het ware? Dat is een eigennaam uit een Schots boek. Hmmmm. Toch touché. :slight_smile: :slight_smile:

Bovendien: Ik market mezelf niet. Althans, als ik het doe is het slecht.

1 like

Enkel met “echt” Nederlandse (Vlaamse) woorden spreken is bijna onmogelijk geworden als je nu kijkt naar je zin dat je geschreven hebt dan staan er verschillende woorden in die we geleend hebben uit andere talen

Forum (vanuit het Latijn voor markt naar het Engels als plaats waar experten elkaar kunnen ontmoeten, plaats waar mensen elkaar ontmoeten om te praten, zoals hier )
Pseudoniem (vanuit het Frans voor schuilnaam)
Touché (wederom vanuit het Frans voor aanraken naar de betekenis raak)
Market (komt uit het Engels voor verkopen, adverteren)
(en ik ben dus geen taaldeskundige mocht ik dus bepaalde woorden niet aangehaald hebben het is dus enkel bedoeld als voorbeeld hoe doordrongen onze taal is door leenwoorden)

Ik denk dat we allemaal onbewust een stuk vreemde taal opgenomen hebben in de afgelopen jaren omdat onze belevingswereld een stuk groter geworden is (of de wereld een stuk kleiner geworden is). Dit is niet enkel te danken aan computer maar ook televisie bijvoorbeeld heeft daar volgens mij een belangrijke rol ingespeeld.

2 likes

Geweldig! Zelfs mijn forumnaam bevat een van oorsprong Latijns woord (“motor” = “bewegen”) :-1:

2 likes

En mijn forumnaam ook hoor voor zover ik weet komt horloge uit het oud Grieks en zou betekenen “hij die het uur zegt”

2 likes

Mooie woordspeling voor als ze re-issues gaan maken!

Btw het is reto-romaans.

2 likes