Nieuwe, en bijna nieuwe aanwinst

In een vlaag van hebberigheid, en vanwege het feit dat ik mijn vakantiegeld deze keer niet aan een vakantie uitgeef 2 aanwinsten.

Via het forum een Tissot Sea-Touch aangeschaft, waarvan ik vervolgens tijdens het schoonmaken de druksensor van stuk heb gemaakt. Dus nu staat er een steeksleutel in het display :frowning: Maar ben er wel erg blij mee, mooie grote lompe klok.Nu nog zien of ik ergens de sensor kan bestellen (vervangen lukt wel, maar onderdelen bestellen bij Tissot kon wel eens lastig gaan worden).

En vandaag bij en juwelier een behoorlijk afgeprijsde Tissot T-touch Expert Titanium gekocht. Ook redelijk groot, maar bijna de helft van het gewicht :slight_smile:

De Sea-Touch:

En de T-Touch Expert

Mooie keuze als vakantie vervangers :~

Maar wanneer je bij schoon maken iets te hard drukt ofzo
gaat die sensor naar de maan ?

grtz Gerard

Carpe tempus Schreef:

Mooie keuze als vakantie vervangers :~

Maar wanneer je bij schoon maken iets te hard
drukt ofzo
gaat die sensor naar de maan ?

grtz Gerard

Nee, gelukkig niet zo makkelijk. Maar hij heeft en dubbel achterdeksel waartussen de sensor zit. Dus ik had het deksel verwijderd, en dan is het horloge meteen ook open.
Want het binnendeksel wordt vastgezet met het buitendeksel. En ik zag te laat dat de sensor beschermd is door een soort siliconengel. Ik dacht dat het een soort vettigheid/vuiligheid was. Maar je beschadigd dan onmiddellijk de sensor. Want het lijkt dan de binnenkant van een IC met heel erg dunne draadjes die onmiddellijk stuk zijn als je ze aanraakt.

Achteraf uiteraard op internet genoeg waarschuwingen hiervoor gevonden :frowning:

ieeew…, ::o met schade en schande wijzer worden dus
dat is 1 x en nu zal het je niet snel 'n 2e x gebeuren he ?

sterkte ermee !

Carpe tempus Schreef:

ieeew…, ::o met schade en schande wijzer worden
dus
dat is 1 x en nu zal het je niet snel 'n 2e x
gebeuren he ?

sterkte ermee !

Nee, dit niet. Maar als techneut maak ik graag van alles open/los. Dus of het nooit meer zal gebeuren???
Is in ieder geval waarschijnlijk een dure les. Al zal de echte prijs van het sensortje plus printje niet echt veel zijn. Maar het moet bij Tissot vandaan komen, dus dat wordt dan een heel ander verhaal vrees ik. Als ik het al los kan kopen.

Proficiat en ouch!

Leuk stel klokken!(tu) Hoop dat je nog voor een beetje normale prijs aan die sensor kunt komen.

T-touches blijven leuk. Hopelijk valt er aan de sensor te komen. Gefeliciteerd en (helaas) succes gewenst.