Nieuwe en oude aanwinst Citizen pilot style

een paar weken geleden heb ik bij een Neckermann de linker Citizen gekocht.
De rechter Pro-master had ik al weer een tijdje.

Ik vind de nieuwe aanwinst geen allerdaagse verschijning.
Dit voor mij wel belangrijk.

Toen ik het horloge uit de verpakking haalde dacht ik: klein ding.

Maar aan de pols is het formaat voor mij prima.
Horloge is erg mooi afgewerkt en vooral de eco-drive techniek maakt indruk.
Het is erg grappig om te zien dat de centrale seconde wijzer op 12 uur in ruststand gaat staan als het horloge onvoldoende licht krijgt en vanzelf weer naar de juiste tijd loopt als er weer licht is.

Het verstellen van de tijd vraagt wel enige gewenning maar met de handleiding kom je daar veel uit.

Ik denk dat ik nu besmet ben met een ander virus dan het Seiko virus:

het Citizen virus!!

Marco W

Hoi Marco,

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Eco drive is geweldig, heb er zelf ook twee en het werkt perfect.
Het is een aparte verschijning en je krijgt voor het geld dat je er voor betaald zeker een kwalitatief goede klok. (tu)

Persoonlijk vind ik dit soort wijzerplaten iets aan de drukke kant, maar dat is een kwestie van smaak.

Veel plezier ermee gewenst.

Gefeliciteerd.

Eco Drive is inderaad helemaal top. Heb er laatst toevallig ééntje voor mijn meisje gekocht en het werkt uitstekend.

Jack

De linker ziet er apart uit, niet helemaal mijn smaak maar met de eco-drive techniek is niets mis, heb er namelijk al veel positieve berichten over gelezen.

De rechter vind ik een hele mooie, wat is de afmeting daarvan?

Hoi Marco,

Gefeliciteerd met deze nieuwe Citizen. Zelf vind ik hem ook iets druk, maar gelukkig verschillen smaken :wink:

Het zijn in iedergeval prima klokken die hier steeds meer fans krijgen.

Veel draaggenot gewenst,

Martin

Het zijn Hybride horloges die van Citizen wat volgens mij in de toekomst steeds meer voorkomt micro elektronica met micro mechanica.

Marco Schreef:

De linker ziet er apart uit, niet helemaal mijn
smaak maar met de eco-drive techniek is niets mis,
heb er namelijk al veel positieve berichten over
gelezen.

De rechter vind ik een hele mooie, wat is de
afmeting daarvan?

Dag naamgenoot,

de diameter van de rechter is 43 mm incl. kroon.

Dit horloge is ook een van mijn favorieten. Het is een horloge dat erg prettig draagt. Zeer duidelijk afleesbaar en niet zwaar. De band is een vervanger van de orginele band, maar komt nagenoeg overeen.
Ook dit is een niet allerdaagse verschijning van Citizen. Het is naar mijn beste weten nooit officeel door Citizen in Europa geleverd.
Dat maakt het natuurlijk extra bijzonder. Het is gekocht bij V&D. Blijkbaar hebben de inkopers van de grootwinkel bedrijven wel een neus voor aparte horloges!

Heb dit horloge een paar jaar geleden van mijn vrouw gekregen voor mijn verjaardag. Ben erg nog steeds erg blij mee!

Marco W

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik die rechter vind. (tu) Enig idee wat het typenummer daarvan is, Marco?

Paul G. Schreef:

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik die rechter
vind. (tu) Enig idee wat het typenummer daarvan
is, Marco?

Ja dat weet ik wel.

Na enig speurwerk kwam ik dit horloge tegen bij een webwinkel in Brazilie! Volgens mij is dit horloge nauwelijks nog leverbaar.
Zie deze link:
http://www3.ciashop.com.br/sportwatch/product.asp?template_id=62&partner_id=&dept_id=84560&pf_id=AN1180-37E

Leuk om te merken dat een Citizen horloge dat ik al jaren heb nog zoveel belangstelling trekt van jullie!

groeten Marco W.