Hallo aan alle lezers van het forum. In dit onderwerp wil ik u voorstellen aan een aantal productietechnieken, helaas, nog steeds niet op grote schaal gebruikt.
Zij hebben betrekking op een moderne techniek (laser lassen) gekoppeld aan een oudere (Afslijpen Grinder machine). Het lassen wordt gebruikt om materiaal toe te voegen in de blauwe plekken, in de meest
diepe krassen en in de delen geruïneerd door slijpers die meestal niet vergezeld gaan van geschikte apparatuur. De overtollige las (roestvrij staal op roestvrij staal,
18k goud, 18k goud en titanium van titanium) is dan verwijderd om de zaak aan de originele formulieren. Dit zijn enkele voorbeelden van wat kan worden bereikt
met deze technieken. Groeten aan alle vrienden van het forum en sorry voor onze Nederlands …
Davide en Alessandro
Hello to all readers of the forum. In this topic I would like to introduce you to some manufacturing techniques, unfortunately, still not widely used.
They concern a modern technique (laser welding) coupled to an older (Lapping Grinder machine). The welding is used to add material in bruises, in the most
deep scratches and in the parts ruined by polishers that usually are not accompanied by appropriate equipment. The excess weld (stainless steel on stainless steel,
18k gold, 18k gold and titanium of titanium) is then removed to bring the case to the original forms. These are some examples of what can be achieved
with these techniques. Greetings to all friends of the forum.
Davide and Alessandro
Speedmaster Ck2998-4:
Before welding
http://imageshack.us/photo/my-images/855/001va.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/849/003xu.jpg/
After restoring:
http://imageshack.us/photo/my-images/193/002tsnb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/38/004vno.jpg/
After restoring with his caseback and old bezel:
http://imageshack.us/photo/my-images/593/005vgx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/006ntk.jpg/
Audemars Piguet Royal Oak:
Before welding (after a motorcycle accident):
http://imageshack.us/photo/my-images/542/001zbk.jpg/
After welding:
http://imageshack.us/photo/my-images/696/002fwu.jpg/
After restoring:
http://imageshack.us/photo/my-images/11/003bfrd.jpg/
Rolex 1680:
Before welding, after welding and after restoring:
http://imageshack.us/photo/my-images/685/001alwr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/835/002ibv.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/440/003mfr.jpg/
Mark 2:
Before welding:
http://imageshack.us/photo/my-images/842/83495672.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/835/48234628.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/546/70256264.jpg/
After restoring:
http://imageshack.us/photo/my-images/198/17796244.jpg/