Nieuwe, en tevens eerste, aanwinst: SRP043

Na bijna een jaar zeer intensief zoeken in de prijsklasse ~ 400 euro is het heugelijke moment eindelijk daar dat ik mijn eerste echte (bewuste) keuze heb gemaakt voor een horloge! Afgelopen week ontvangen en al een paar dagen gedragen, toch wilde ik het jullie niet onthouden…

Het is dus de SRP043 geworden. Waarom? Ik zocht een stoer, sportief en doch stijlvol horloge. Het moest zowel casual als onder een pak gedragen worden. Nadat ik dit forum begon te volgen was het toch al vrij duidelijk dat het, in mijn prijsklasse, een Seiko moest worden. Veel verschillende modellen vergeleken en uiteindelijk gekozen voor deze.

Over het horloge…
Het is een massief ding, je hebt echt het gevoel dat je een horloge om hebt (210 gram). Met massieve schakels, een robuuste kast en redelijk grote diameter (44mm) is het echt een aanwezigheid. Wat mij ook erg aantrok is de “Sinn look”, wat tevens een van mijn favoriete merken is. De lume is ook echt fantastisch, in het donker kan je echt perfect en zeer helder de tijd zien. Wat leuk is, is dat iedereen die mij nu met mijn horloge heeft gezien zegt dat het bij mij past. Precies wat ik zocht!

Genoeg geluld… het is tijd voor de foto’s!

http://www.imagebam.com/image/40fb6f106567519]
[img]http://thumbnails27.imagebam.com/10657/e98b60106567565.jpg[/img

Gefeliciteerd, mooi horloge!!

Veel draagplezier, je zult iig bewust zijn van het dragen door het gewicht. :slight_smile:

Als Seikofan kan ik me hier hlemaal in vinden. Ziet er erg goed uit.
Proficiat met deze fraaie aanwinst.

Bidle Schreef:

Gefeliciteerd, mooi horloge!!

Veel draagplezier, je zult iig bewust zijn van het
dragen door het gewicht. :slight_smile:

Bedankt! Ben er ook erg blij mee. Loop de hele dag naar mijn pols te kijken.

Wat dat gewicht betreft ben ik van plan om in de toekomst een nato aan te schaffen. Heb hem eens bij iemand op een foto met nato gezien en zag er goed uit.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Heb sinds kort zelf ook deze klok op rubber en moet zeggen dat ie prima bevalt.
Overweeg nog saffier.

Gr,

Ron.

Heel goede keuze…!!

Veel draagplezier en vooral kijkplezier!!

Groet, Justin

Mijn beste,

Dat doet de mens goed,
om te lezen dat je ‘de hele dag naar je polst aan het kijken bent’.
En zo te zien is het, het bekijken ook waard. Een fantastische horloge met een kloeke blik en een solide hart!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit kordate horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Proficiat met je mooi all-rounder! Zoiets komt voor mij ook in de vorm van een skx007.

Goede keus (tu), staat ook nog op m’n wishlist :smiley:

Gefeliciteerd met je aankoop, echt een super ‘eerste bewuste’ keuze…

Ik vind het een stoere Seiko! (tu)

Veel plezier ermee.

Keurig horloge, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Seiko is mooi (tu)

Inderdaad een echte allrounder, veel plezier

Het is een fraaie duiker maar de gelijkenis met Sinn is zowel een voordeel omdat het een mooie vergelijking is die je met name bij modificaties veel ziet. Aan de andere kant maakt het van deze duiker geen echte Seiko omdat de huisstijl anders is! Maar wél mooi!

Ik vind het een van de mooiste seiko´s. En (voor rechtshandigen) goed om de spieren in je linkerarm ook in conditie te houden:P. Het is een flink gewicht denk ik!

Veel plezier ermee:~

super(tu) zeker een erg mooie seiko…veel draagplezier.

zeno Schreef:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Heb sinds kort zelf ook deze klok op rubber en
moet zeggen dat ie prima bevalt.
Overweeg nog saffier.

Gr,

Ron.

Bedankt allemaal voor de reacties. Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die het een mooi horloge vind. Het is wel een beetje wennen om elke dag een horloge te dragen, vooral met dat gewicht, maar ook omdat ik nu de hele tijd super voorzichtig ben met waar ik mijn rechterarm/pols/hand beweeg om schade te voorkomen.

Ik heb dit horloge de eerste keer ook op rubber geprobeerd en dat beviel zeer goed. Het pastte goed bij het horloge, was licht van gewicht maar gaf toch genoeg tegengewicht voor het uurwerk. Ik heb hem voornamelijk op staal gekocht omdat het altijd duurder is achteraf de stalen band te kopen.

Wat betreft saffierglas, dat wil ik er in de toekomst nog wel opzetten. Ik vind het een horloge dat het verdiend. Ik vind het een kwaliteitshorloge (zeg ik met mijn beperkte ervaring…) en met saffier heb je echt een ding voor het leven.

P.S. de horlogekoorts is aan!

hharry Schreef:

Het is een fraaie duiker maar de gelijkenis met
Sinn is zowel een voordeel omdat het een mooie
vergelijking is die je met name bij modificaties
veel ziet. Aan de andere kant maakt het van deze
duiker geen echte Seiko omdat de huisstijl anders
is! Maar wél mooi!

Ik vind het Seiko stijl, met een twist :wink:

superklok veel draag plezier

Super horloge, helemaal om als 1e horloge te hebben, top en veel plezier ermee, ben benieuwd wat de volgende wordt!

gr.Joep