Nieuwe Eterna collectie

Goedemorgen mede-forumers,

Ik kwam dit tegen en heeft mijn aandacht direct getrokken. Ik had toevallig een verhaal gelezen over Eterna, niet zozeer over de historie (we zijn allemaal min of meer mee bekend…) maar de recente situatie met de Chinese/HK eigenaar.
Word aangeboden als nieuwe collectie (geintroduceerd eind 2022) maar is niet te vinden op hun website…
Er is een aanbieder van dit model uit Duitsland en een uit HK op C24 alleen!
Iemand misschien iets gehoord over Eterna collectie voor bijv. alleen Azie?

Foto:

Groet, FV

4 likes

Niemand die iets weet?

Misschien is deze reseller al op de hoogte van de nieuwe collectie, en begint die al met de voorverkoop.

2 likes

Volgens mij is het een kwestie van tijd en dan staan ze ook op de Eterna website.

1 like

Het is mij opgevallen dat ze alleen door een seller in Hong Kong en een in Duitsland met de naam HK Mediatech… (HK = Hong Kong). En de chinees eigenaar van Eterna is nu in Hong Kong gevestigd…
Veel toeval…ook zijn ze voorzien van Selitta uurwerken, geen eterna maar dit is valer gebeurt de laatste jaren …

Op de Facebook pagina van Eterna was er ook een limited edition met turqoise plaat aangekondigd.
Op hun website is het aardig stil.

1 like

Thanks, zag ik ook net op instagram, ook best mooi met de turqoise maar best veel gebruikt tegenwoordig, de jade green is beetje anders…

Blijkbaar heeft Eterna nu ook 3 nieuwe Royal Kontiki’s.
Time only dit keer en zonder manufacture calibre 39 maar gewoon een Sellita Calibre SW200-1.
Kan er alleen iets over vinden op Chrono24.



Time only?

Je hebt gelijk, time + date :zipper_mouth_face:

Ik bedoelde meer time only vergeleken met de vorige Royal Kontiki collectie met Calibre 39. Die had geen “time only” simpele uitvoering maar bestond uit 3 modellen in verschillende kleurvariaties. Een GMT, een flyback chronograaf en een chronograaf met GMT.

1 like

Ik zie nu ook dat het geen Royal Kontiki is maar gewoon Kontiki.