Nieuwe Eterna is binnen!

Hoi allemaal,

Na een paar daagjes ongeduldig zijn, is de nieuwe aanwinst binnen!

Meteen vanochtend om de pols gedaan, en ervan genieten. Het is een mooi ingetogen bescheiden proffesional diver van Eterna, ontworpen door Pininfarina. Caliber is de 2824 van ETA.

Wat gegevens:

Eterna Pininfarina proffesional diver.
38mm zonder kroon, 41 met.
500 meter waterdicht.
Automaat, ETA 2824
Gelimiteerde serie.
Hoogte 12mm.

Groet,

Nico.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6JM6ASML

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe verworvenheid.
Een krachtig, sportief en esthetisch mooi ontworpen horloge. De lunette met die heldere kleur blauw geeft er nog eens extra cachet aan.
Mijn complimenten!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit zeewaardige horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

pininferina? Die maken toch auto’s? Revue is een sympathiek merk.

Mooi horloge! Aan de zorgvuldig gekozen woorden van Tissot62 heb ik dan ook niets toe te voegen!! :slight_smile:

Paul G. Schreef:

Mooi horloge! Aan de zorgvuldig gekozen woorden
van Tissot62 heb ik dan ook niets toe te voegen!!
:slight_smile:

+1 :smiley:

Gefeliciteerd! Een hele mooie duiker met een sjieke uitstraling, ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

Hoi,

Ja bedankt voor de vriendelijke woorden. Te diep ermee de zee in ga ik niet, heb jaren gedaan over drie zwemdiploma’s. Maar ach een kleinigheid hou je toch :wink:

Groet,

Nico.

Hoi,

Klopt, Pininfarina ontwerpen en bouwen ook auto’s. Vandaar ook mijn keuze voor juist precies dít horloge. Mijn auto (een blauwe Peugeot 406 coupé V6), is ontworpen en gebouwd door Pininfarina.

Dus de keuze juist voor deze klok, is géén toevalligheid :wink:

Reken maar dat ie polstijd krijgt!

Groet,

Nico.

Van harte Nico, Eterna blijf ik een mooi merk vinden welke in mijn ogen in NL te weinig gewaardeerd word. Dat is jammer. Het logo van Eterna blijft ook boeien, leuk ook dat ze het op de kroon terug hebben laten komen.

Veel plezier en niet tijdens het rijden in je Pug teveel op je horloge kijken. :wink:

Hoi Jaap/Wim,

Bedankt voor je reactie.

Gisteren met de auto nog bezig geweest. Op de terugweg inderdaad regelmatig even op de klok gekeken, ondaks dat ik precies wist hoe láát het was (:smiley:
Stuur goed vasthouden…

Ik merk dat Eterna echt “mijn” merk aan het worden is. Je hebt gelijk, het is hier relatief onbekend, en een ondergeschoven kindje. Toch is het een prachtig merk met een hoge graad van degelijkheid (kast en band, rest kan ik niet beoordelen), en fraaie afwerking met mooie details. Ook de achterkant zit vol met mooie afwerkdetails, net als de kroon.

Inderdaad blijf je er naar kijken, en je ziet steeds meer leuke dingen eraan.

Groet,

Nico.

Nico, ik vind het een mooi horloge met een bekend design a la Steinhart, Omega Seamaster en Rolex Submariner. Eterna vind ik ook een mooi merk dat langzaam weer aan een opmars is.
Groeten René

Mooi horloge! Sobere, chique uitstraling en toch een echt werkhorloge. Gefeliciteerd!

mooi klokje, veel plezier ermee(tu)

Mooi horloge hoor.Ik heb zojuist binnen de Eterna Monterey automatic,
slechts voor 200 meter diep.
Maar een kniesoor die daar op let.
Eterna heeft schitterende klokkies van hoogstaande kwaliteit,
Veel andere merken gebruiken het ETA uurwerk in alle verschillen van Eterna.Veel plezier met je nieuwe duiker.

Hoi Nico,gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.

Radjoe

Ik heb wel wat met Eterna (maar dan de oudjes natuurlijk), niet zo veel met dit model, maar uiteraard wens ik je er veel plezier van. Vraag me wel af hoe oud hij is, want ik kan me de laatste jaren niet herinneren zo’n soort model in de Eterna katalagus te hebben gezien. Maar mischien is die verschillend per levergebied…

Hoi Rene,

En die laatste opmerking van je, lijkt helemaal waar.

Bedankt voor je leuke reactie.

Groet,

Nico.

Hoi,

Dié heb ik ook! Helemaal fantastisch ding wat ik sinds de aankoop bijna niet meer had afgedaan. Ja tot nu natuurlijk…

Heel veel plezier ermee, die Monterey is ook een tijdloos (en een beetje een miskend), model met een fantastisch mooie afwerking. Fraai ingetogen sportief horloge, en o zo solide.

Groet,

Nico.

Hoi,

Ik heb normaal ook niet direct meteen een voorkeur voor een divermodel. Toch omdat ze vrij ingetogen en bescheiden qua maat is, past ze wel bij me.

Ik heb begrepen dat de Pininfarina horloge’s tussen 1998 en 2004 ongeveer geleverd zouden zijn. Het is ook een N.O.S. Dus dat die de laatste jaren zeker niet in een folder heeft gestaan, klopt wel.

Wellcht kan iemand dit bevestigen, of ontkrachten? Ik zoek ook nog oude Eterna folders of een goede kopie daarvan van rond deze periode.

Groet,

Nico.

Hoi allemaal,

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor alle positieve bijdragen en leuke reacties. Ik ben blij met mijn nieuwste aanwinst, en altijd leuk wanneer anderen ook in je enthousiastme willen delen :~

Groet,

Nico.