Nieuwe Eterna Royal KonTiki Chronograph

De nieuwste Super Kontiki ziet er best mooi uit, vreemd genoeg niet met hun eigen uurwerk maar een Sellita 200

In het staal mag ik hem wel. Heeft iets robuusts maar toch beschaafd.

Bij Etrerna kontiki dwalen mijn gedachten naar de explorer en bioloogThor Heyerdhal op expediitiereis met het eersta vlot van balsa hout. Niet te verwarren met de latere Ra 1 en 2 van papirushout. Deze expeditie in de 50-tiger jaren werd gesponsoord door de Eterna Watch corp. te Grenchen. Alle vijf expiditieleden droegen op deze expeditie een Eterna-matic Kontiki 20. Wat een avontuur met een balsavlot across the Ocean :open_mouth:

3 likes

Nou, dat zal ik eventjes uitleggen. Er staat namelijk manufacture op de wijzerplaat en deze kreet is erg duur. :smile:
Nee, serieus, bij wel duur horloge is de prijs niet enigszins uit zijn verband gerukt. En dan geldt ook nog, hoe duurder het horloge hoe schever de prijs. Kijk maar bijvoorbeeld naar het prijsverschil tussen een normale Submariner en de wit gouden uitvoering. Denk je echt dat er voor 20.000 euro aan wit-goud in zo’n ding is verwerkt? En dan heb ik ooit een Roger Dubuis om mijn pols gehad van 270.000 euro, deze was van rose-goud. Precies hetzelfde horloge was er ook in een titanium versie, deze was rond de 100.000 euro goedkoper. Wordt wel een erg groot en mega zwaar horloge als er daadwerkelijk voor 100.000 aan goud in is verwerkt.

En @nitram, ik weet niet waar jij het over hebt. Ik stel Bally een vraag. Als ik iemand een vraag stel wil ik iets van iemand weten. Gewoon uit interesse. Gewoon om van gedachten te kunnen wisselen. Kennelijk stel jij alleen maar vragen om confrontaties aan te gaan maar ik zit gelukkig anders in elkaar.

1 like