Nieuwe Eterna Royal KonTiki Chronograph

Kast: Staal of Staal/PVD
Doorsnee: 42,55mm
Waterdicht : 200m
Uurwerk : 3916A
Gangreserve : 65 Uur
Prijzen: 4800 CHF - 5100 CHF


.

-> Artikel, specs

6 likes

Op staal heeft ie wel iets, enkel het woordje manufacture stoort me een beetje.

1 like

Ik vind die rode “ongestelde” puntjes in de dial op de 3 niks, maar ach … :slight_smile:

Ligt het aan mij of ben ik de enige die wat “gejatte” elementen (lugvorm, inbusjes in bezel, pushervorm) meent te herkennen?

Ik vind de wijzerplaat in z’n geheel wel mooi!

Grt. Marco

1 like

ach wie jat er niet van iemand ?.. :slight_smile:

veel gejat, maar dat is nu bij vele merken herkenbaar, misschien is alles al wel eens ergens gebruikt!

1 like

Beetje de liefdesbaby van een Linde Werdelin en een Speedmaster Dark Side of the Moon.

Niet mijn kopje thee.

1 like

Het merk Eterna al deccenia geleden terziele gegaan nu onderdeel van de Swatchgroup. Aleen de merknaam Eterna bestaat nog en waarschijnlijk in Chineze handen of overgenomen door B.M.W. die luxe Rolls Royce automobielen maakt. Kunt u het nog volgen ? Allemaal een potje nat en beter goed gepikt dan slecht nagemaakt.

1 like

Het merk Eterna is jarenlang in handen geweest van de familie Porsche.
Ze maakten zowel Eterna als ook Posche Design horloges maar hebben jarenlang verlies gedraaid.
Ze hadden geluk want een Chinese firma had interesse , net toen Eterna een blok aan het been van de familie Porsche begon te worden, het is nu in Chinese handen en hebben nu sinds kort ook niets meer te maken met Porsche Design.

1 like

Klopt al eens bus. De ontwerpafdeling van Porsche Design bracht een nieuwe horlogeserie Eterna Porsche Design op de markt. Heb jarenlang de Eterna Porsche Design diverwatch P10 titan gedragen. Geflippert op ons forum :yum:

1 like

Dat is best een mooie Porsche klok, heb die nog nooit gezien. :+1:

Ik heb nog en Eterna Porsche Design Dashboard chronograaf met een aluminium-titanium kast. Best mooi ding.

Dit model doet me meer denken aan een IWC ingenieur dan aan die Linde Werdelin… vanwege de 5 schroeven waar de bezel mee vast zit…
ik vind het een mooi horloge… maar… 'k heb de munten even niet… :smile:

Deze schitterende E.P.D. tijdje in mijn bezit gehad. Geweldige klok enige nadeel krasgevoelig. Bekende Fadenkreuz op de wijzerplaat.

2 likes

Die heb ik ook! Alleen met witte plaat en op staal. Vind ik persoonlijk mooier.

De Royal KonTiki Chronograph kan me niet echt bekoren.

Waarom stoort de kreet manufacture jou, @bally? Er zijn maar heeeeeeeel weinig merken die echt hun uurwerk helemaal zelf maken. Heb hier al eerder iets over gezegd maar heb ooit iemand gesproken die vond dat er maar 2 merken voor deze titel in aanmerking kwamen. Omdat deze man niet objectief was negeerde hij wel het bestaan van Seiko. Maar Rolex zat niet bij een van de 2 die hij noemde.

Groet,
Arvid

1 like

Jongelui boks jullie meningsverschil buiten dit leuke topic uit :confused: besmeurend en jammer zo tussen al die mooie E.P.D’s.

1 like

Ik vind beide versies wel mooi, alleen die prijzen daar snap ik geen jota van.

1 like

Ik had ooit deze oude Kontiki. Zit er bij Eterna toch niet echt een stijgende lijn in…

2 likes

Is toch gewoon een normale en nette vraag? Waarom zou dat niet in dit topic mogen? Het is een forum en een forum is bedoeld voor discussies.

Nou die eerste kan mij toch best bekoren hoor!