Nieuwe Explorer en Air King

5650… Geen airking prijs… Dan is de stap naar alle subs wel klein (of explorers) of ben ik er te lang uit, en ben ik prijs onbewust?

(Kocht eerste airking voor 1650,-)…

Oyster Perpetual zit al boven de 5. SND al rond de 7 als ik me niet vergis

Ik vind het geweldig. De Explorer I is mijn grail. Grail als in dat duurt nog heel erg lang.

In mijn ogen:
114270
Prima verhoudingen. De maat @36 mocht wat groter maar is wel ok. Helaas de oude sluiting

214270
Net een beetje te fors @39, maar wel de super glidelock. Helaas is de minutenwijzer NIET OM AAN TE ZIEN
(sorry eigenaren maar ik vind dat). Ik had altijd al een hekel aan te korte wijzers
en dat is sinds ik een paar jaar dagelijks over horloges lees alleen maar sterker geworden.

Die Airking is het ook niet voor mij, 3, 6, 9 combineren met flieger-minuten is erg rommelig.
En groot zeg, met 40mm. Maar goed, hoe meer keus hoe beter.

Waar vinden jullie die foto’s en prijzen?
edit: al gevonden!

Nope…easylink. Geen glidelock.

I stand corrected.

De Airking met stick indexen op de 3-6-9 had mooier geweest. Nu is het geheel te overdreven en rommelig. Ook jammer van de 40mm.
Gelukkig is er nog Tudor :wink:

Iemand idee wat die BB 36mm moet gaan kosten?
edit: gevonden, 2400 CHF, niet verkeerd, het passen wel eens waard, maar ben bang dat hij toch kleiner uitvalt dan de explorer 36mm

De airking heeft alleen lume op de wijzers, en op de 12. Hier alleen in een flits te zien:

(Op ca 24s en weer op 26s)

Beetje tegendraads, ik vind de Airking erg tof. Lekker creatief en spannend horloge. Zowaar een hippe Rolex. Overigens is de nieuwe Cosmograph ook briljant!

1 like

Ik vind die Explorer echt perfect nu

1 like

Vraag me af of de het wijzerplaat-zwart weer veranderd is qua glans of juist matheid (mbt Explorer). Maar zal wel niet want het is nog steeds ref 214270

Nieuwe heeft ook lume in de cijfers, veeeeel mooier :joy:

Ik verkies de Airking boven de Explorer! Leuk met het groen

De airking ziet er erg cheap/goedkoop uit.
Explorer is top…!

2 likes

De nieuwe Explorer ziet er gaaf uit,we gaan er voor sparen.

Ik moet aan saudi arabie denken bij die air king, daarbij vind ik de cijfers niet mooi en al helemaal niet in de combo 3/6/9 en dan 20/25 enz

1 like

Ik vind de oude Air-King mooi… waarom?, Geen Mercedesster… geen opsmuk… gewoon een heel ingetogen horloge… deze nieuwe?.. BAH…dat wat ik mooi vind aan de oude hebben ze bij de nieuwe overboord gemieterd… zonde

Explorer: :hearteyes:

Air King: meh. De minuten zijn te groot en teveel tekst op de dial.

Tjonge nooit een uitgesproken fan van Rolex geweest, maar die Explorer vind ik echt schitterend!

Prachtig die explorer. Nu helemaal goed met de nieuwe wijzers. Mooie lume ook.
Air king vind ik niet mooi.

Ko