vinrouge Schreef:
In die richting zit ik ook te denken.
Maar zouden de prijsverschillen zo groot zijn ?
Geen idee. Zou je geen vrijblijvende offerte kunnen vragen? Bijvoorbeeld met een worse case scenario dat idd het uurwerkje vervangen zou moeten worden.
@marnix.
Ik ben vandaag bij mijn vertrouwde zaak geweest omdat de verkoper (fortis dealer en uurwerkmaker btw) op drie mails van mijn kant nog niet gereageerd heeft.
ik ben op dat gebied van de ouwe stempel en dus behoorlijk principieel.
Kleine moeite maar klantje kwijt.
Bij de zaak waar ik al eens meer gekocht heb en die geen fortis dealer is werken twee uurwerkmakers in full-time dienst. Dus eta is voor hen dagelijkse kost.
Reparatie, desnoods met nieuw binnenwerk tussen de 130 en 150 euro.
Worst case scenario.
Volgende week klaar en als ze zien dat er echt een grote ramp is gebeurt binnenin het horloge bellen ze mij eerst even op.
Dat vindt ik pas service.
Kleine moeite terugkomend klantje blij (heb mij dan ook maar meteen de Breitling superocean even aangepast
)
Het lijkt gelukkig mee te vallen
Graag nog wel even melden wat nou het defect precies was, ben ik wel benieuwd naar.
Doe ik, en bedankt voor je bijdrage. Heeft me zeker op weg geholpen.
Ben benieuwd hoe t uitpakt. Vermoed dat t ook niet iets groots is. Misschien gebroken of ontzet stukje bij de balans.
Ik heb twee keer mazzel gehad, kapot horloge gekocht, een keer een Zodiac Seawolf uit de jaren '50 en een jaren '70 Seiko waarbij de balans op de één of andere manier te ver één kant op was gedraaid en vast zat. Even demonteren was al genoeg om de balans weer op de juiste positie te krijgen.
Als het horloge, die ondertussen bij een van mijn favorieten behoort, terugkomt zal ik het verhaaltje en de kosten even vermelden hier.
Dank voor jullie meedenken, ik heb er veel aan gehad.
Zoals beloofd opdate ivm met de herstelling.
Na drie mails naar de verkoper en Fortis dealer geen antwoord mogen ontvangen.
ben dan zo een koppige sinjoor dat ik denk ‘kust mijn kl…’.
Binnen gegeven bij mijn vertrouwde horlogezaak en buiten garantie laten herstellen. Eerste vraag vande uurwerkmaker was , laten vallen mijnheer ?,
Balansas was inderdaad afgebroken door de val.
gefixt met een nieuwe te plaatsen, gekuist en standaard volledig nazicht met nieuwe olie erop.
Waterdichtheid getest en met een jaar garantie op de herstelling.
Kosten 140 euro.
Ik ben een tevreden man en blij dat ik het op die manier heb laten uitvoeren.
dank aan de forumleden voor het meedenken.
vinrouge Schreef:
en met een jaar garantie op
de herstelling.
Fijn dat ie weer gefixt is. Realiseer je wel alleen dat je na werkzaamheden door derden, nu geen fabrieksgarantie meer hebt. Mocht er onverhoopt iets anders mis zijn/gaan. Of ze d’r achter komen is een tweede…
Prijs is schappelijk voor een gebroken balansas vind ik .
en een volledig onderhoud, kan ik mee leven hoor.
hij is duidelijk ook afgeregeld want hij liep iets achter (waar ik een hekel aan heb) en heb het even gecotroleerd, hij staat nu na ongeveer 30 uur 7 seconden voor.
ik heb bij deze zaak al enkele horloges gekocht maar dit geeft me echt wel vertrouwen dat zeker opnieuw te doen.