Dit heb ik nog liggen. En dit:
Wat een super initiatief! Ik hou wel van dit soort leerzame topics. Ik heb qua techniek nog wel een interessant horloge liggen met een monocoque kast, wat me wel bijzonder lijkt om te zien hoe dat servicen in zān werk gaat.
De Alsta loopt trouwens al jaren niet meer.
Helaas heb ik ook nog wat liggen voor reparatieā¦zit er iets interessants voor je bij Koen? Het zijn geen grote problemen, maar ze hebben wel wat aandacht nodig.
Die Provita, Nivada en Sicura lijken me erg interessant om daar een revisie van te zien!
Heel leuk idee.
Wat mij betreft doe ik mijn revisie zelfs, dus heb ik (wil ik) geen horloge hier voorstellen. Maar als het mag wil ik ook voor de spillegang van beobachter stemmen, zelfs als het niet van mij is. Ik zal dus niet de fotos van beobachter plaatsen, maar duim hard ervoor
Tof en leuk idee/initiatief! Ben benieuwd welk klokje het gaat worden.
Hoi @Koen,
prachtig intitiatief!
Technisch natuurlijk interessanter is de āSpillegangā maar toch deze Waltham uit 1886 (serienummer op uurwerk) gekast in Luik (La Sublime).
Inscripties horlogemakers voor onderhoud in deksel.
Krassen en butsen, wijzerplaat beschadigd en ruw kraswerk op achterzijde.
Toch maar even aan de derde eeuw van zijn bestaan gekomen.
Afkomstig van mijn overleden schoonmoeder; Belgische kant van de familie.
Ik weet dat de geldelijke waarde laag is; daar gaat het mijn niet om. Ik waardeer het uurwerk en zijn geschiedenis.
Beste Koen,
Wat een leuk idee. Ik heb wel een horloge wat ik graag zou laten nakijken. Het gaat om een Tissot cal 2481.
Ik zag dat je met dit uurwerk al ervaringen hebt.
Maar goed, wellicht is dit een eenvoudige start voor je nieuwe maar zeer interessante rubriek.
Groet,
Arvid
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Goed initiatief Koen.
Het was altijd mijn betrachting geweest met mijn āvoor en naā topics anderen ook aan te zetten tot het herstellen.
Prachtige topics, altijd graag gelezen.
Die wijzerplaat moet je zo laten, dit is een prachtige originele patina.
Ik zou hem liever zonder spikkels zien, maar je hebt niet echt een keus, je krijgt het er (hoogst waarschijnlijk) toch niet af zonder de lak te beschadigen.
Hallo Koen,
Ik heb al kennis mogen maken met je geweldig groot hart en je voortreffelijk vakmanschap.
Het verder bewijs lever je nu hier!!!
Tijdens mijn bezoek aan je heb ik al eens gevraagd om een workshop oid.
Misschien is door dit initiatief de tijd rijp om zoiets voor HF-leden te organiseren.
En dan mag daar best een financiƫle bijdrage tegenover staan.
Is dit een optie?
Dan wil ik me wel als eerste aanmeldenā¦
Bovendien ben ik zelf met de Certina aan de slag gegaan en daar is iets misgegaan met de balans(incablocsteentje)
Dus deze zou ik wel willen nominerenā¦
Maar het workshopidee spreekt me waanzinnig erg aanā¦
Dan hoef ik niet alleen maar toe te kijken(wat ik overigens ook hƩƩl graag doe) maar dan kan ik zelf aan de slag met āwat de meester mij geleerd heeftā.
Mvrgr
Jo
Volgens mij heb je ergens een topic gemist:
Ja dat heb ik dan zekerā¦
Dan moet ik me maar gaan schamen en snel in dat andere topic reagerenā¦
Maar bedankt voor je meedenken en meelezenā¦
gr
Jo
Ik was iets te snel met posten. Had de gehele oproep beter moeten lezen. Mijn motivatie ontbreekt.
Welnu, ik heb het horloge ooit gekocht, toen liep het gewoon, maar was vies. Ik wilde de kast schoonmaken. Het leek mij daarom een goed idee om het uurwerk er even uit te halen. Dus de kroon inclusief opwindas eruit gehaald. Toen met wasbenzine, wattenstaafje en sateprikker aan de slag gegaan, Niet geheel tevreden maar beter dan het was alles weer in elkaar gezet. Daarna liep het horloge dus niet meer. Ben redelijk teleurgesteld in mezelf en kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Hopelijk valt de schade mee. Maar ik heb wel vernomen dat dit uurwerk wel gemakkelijk stuk kan gaan door de quickset,
Ik heb destijds niet heel veel voor het horloge betaald. Wilde het hebben vanwege het jaren 70 design, de bijpassende band en de super mooie wijzerplaat met glittertjes. Moonlight of starlight ofzo. Als ik het horloge gewoon weg breng wordt het wel een prijzig horloge. Dit geld kan en wil ik nu niet missen, maar nu ligt het gewoon in de kast en dat ik doodzonde van zoān mooi horloge.