Recent werd ik door een zeer gewaardeerd forumlid benaderd of ik eens wat vaker wat leuke ‘in dept’ of revisie artikelen zou kunnen schrijven voor het forum. Dat ga ik de komende tijd zeker doen, maar daarnaast had ik nog wel een ander leuk ideetje.
Vanavond schoot mij leuk idee te binnen voor een nieuwe ‘forumrubriek’
DE REVISIE
Hierbij ga ik kosteloos een horloge reviseren of restaureren, wat wordt toegezonden of langsgebracht door een forumlid. Hiervan ga ik dan een verslagje maken, wat ik plaats op het forum, zodat jullie allemaal mee kunnen kijken met de opknapbeurt. Het betreft hierbij een vintage horloge of zakhorloge, wat nog wel te restaureren valt (dus bij voorkeur geen compleet verroeste horloges of anderzijds onherstelbare horloges). Merk, leeftijd en herkomst spelen hierbij geen rol het mag dus een heel goedkoop horloge zijn, maar bijvoorbeeld ook een Omega…
Bij deze wil ik jullie allen uitnodigen, hieronder een foto te posten van een horloge wat wel een revisie verdient, en de reden waarom je dit horloge graag gereviseerd/gerestaureerd zou willen hebben. Dit mogen alle denkbare redenen zijn, van erfstuk tot het gewoon een mooi horloge vinden. Op vrijdag 18 november zal ik uit de inzendingen een horloge kiezen, wat ik dan een make over ga geven.
Ik hoop op jullie enthousiasme en zie de inzendingen graag tegemoet!
Leuk initiatief! Ik heb nog een uitdagende kandidaat Loopt niet meer op tijd. Ik bewaar hem voor m’n toekomstige zoon of dochter Voor die tijd moet hij dan nog wel een beurtje hebben.
Super leuk initiatief!
Ik heb hier nog steeds mijn Engelse spillegang horloge liggen dat misschien een leuk “slachtoffer” is?
Zou natuurlijk gewoon geweldig zijn als er weer leven in zou zitten
Super idee, super initiatief.
Dát zijn nu heel specifiek de zaken die het ėcht de moeite waard maken om forumlid te zijn.
Een step-up voor het HF.
Wordt gewaardeerd!
Ben zelf altijd erg onder de indruk van revisie verhalen met bijhorende foto´s van forumleden. Wil later zelf ook mijn eigen horloges kunnen reviseren.
Ik heb een Pontiac een dik aantal maanden terug gekocht en daarbij het glas en de band laten vervangen. Loopt helaas niet op tijd en sindsdien ook niet gedragen.