Nieuwe foto's + gedeelte verzameling

Ik was de matige kwaliteit en het flitslicht inclusief irritante schitteringen zat van mijn smartphone foto’s. Daarom heb ik het één en ander geupgradet en nieuwe foto’s gemaakt.
Het is nog een beetje proberen en experimenteren, maar ze zijn alvast een stuk beter, al zeg ik het zelf.

Grtz Melvin

1 like

Top :~

dat belooft veel goeds

maarre wat gebruik je nu dan allemaal ?

Uhhm Nikon spiegelreflex, fototentje met verschillende achtergronden (blauw is mijn favoriet en dat blijft zo, misschien ooit zwart) en studioverlichting.
Tafelstatief wil ik nog aanschaffen. Je beweegt altijd wel een heel klein beetje en dan mis je net dat haarscherpe.
Misschien dat ik nog wel eens andere lampen wil hebben, maar deze voldoen nu goed.

Schitterende opzet, nog wat spelen met lichtval en ze zijn magazine proof.
Je zult het bewerkingprogramma afgekort A.P.S wel kennen, ik gebruik het regelmatig daarmee kun je prachtig hoge en lage schaduwen bewerken.

Dank je wel, nooit van gehoord :wink: Dit is de eerste keer dat ik serieuze foto’s probeer te maken. Ik zal er eens naar kijken.

Een spiegelreflex heb ik wel maar zo’n fototentje is misschien wel een goed idee.

#jaloers:~:~

Ja, wereld van verschil. Maar dan heb je ook verlichting nodig, omdat het tentje het licht filtert. Als je geen lampen gebruikt, wordt het te donker.

ziet er goed uit !

je zou ook nog wat met je ‘white balance’ kunnen spelen en foto’s in ‘RAW’ maken
dat maakt het nabewerken ook een stuk makkelijker en kun je achteraf belichting etc nog wat bijstellen

1 like

Dat zeg je alleen maar, omdat er een Breitling bij ligt :+

Klopt wat je zegt, dat is experimenteren. De witte achtergrond werd bijna grijs en daardoor werd automatisch de rest van de foto ook donkerder. Dat is bij de blauwe achtergrond niet zo. Dat is inderdaad de white balance.

Beurse ellebogen van het foto’s maken :wink:

Ik zie een paar heel mooie klokjes :slight_smile:
Goede foto’s, maar ik vind de achtergrondkleur te hard.
Dit trekt teveel aandacht, probeer eens een minder opvallende achtergrond.

Dank je, ik vind blauw tot nu toe het mooist. Misschien zwart eens proberen.

Leuk kwartet en netjes in beeld gebracht!
Ik mis nog een chrono en een duikert :wink:

Dank je Frans. Klopt :wink:
De chrono is momenteel weg voor een service/reparaties. De duiker komt er denk ik niet, tenzij ik ineens een heel leuk vintage exemplaar tegenkom.

Vintage1982 Schreef:

Dank je, ik vind blauw tot nu toe het mooist.
Misschien zwart eens proberen.

2x foto , alleen de achtergrond is anders
verder zelfde lens , zelfde camera, zelfde belichting , tijden, diafragma , flister etc . dus echt alleen de achtergrond

en ik vond blauw vroeger ook het mooist :wink:

Ziet er prima uit Melvin,best lastig hoor goede foto’s maken van horloges zeker als ze bv parlemoer wijzerplaten hebben dan krijg je vaak schaduwen of schittering in de foto’s.

Puike Pontiac trouwens! :slight_smile:

Een prachtige serie aan foto’s Melvin.
Echter ook een mooie serie aan horloge’s.
Ze komen echt fantastisch in beeld op deze wijze.

Met vriendelijke groet,
Inca

Dank je wel! Volgende keer eens wat spelen door wat props er bij of onder te leggen. Nog een manier om plezier te hebben aan je horloges.

Ja, de Pontiac heb ik van een forumlid overgenomen. Vraag me niet meer wie :wink:

Dat is zeker lastig, omdat (edel)metaal altijd spiegelt en glimmende wijzerplaten ook. Zonder licht geen foto’s dus dat is een kwestie van het licht opstellen en een beetje schuiven…beetje naar links…iets naar boven.
Al doende leert men.

Mooie horloges, fraai in beeld gebracht (tu)