Nieuwe foto's

Goede avond mede forumleden,

Een tijdje geleden beloofde ik al dat ik wat andere foto’s zou maken van mijn collectie(tje)

En ik had vandaag toevallig even de camera van mn vader tot mn beschikking(nikon D80). en omdat ik weet dat jullie gek zijn op foto’s hier denk ik laat ik er nog een paar op het forum zetten.

Met vriendelijke groet,

Sven Jansen

Leuke verzameling die je niet zo vaak ziet. Die Guess ken ik goed omdat iemand uit mijn naaste omgeving hem ook bezit. Die van Tommy Hilfinger vind ik erg leuk en spreekt me het meest aan.

modieuze collectie !

leuk om zo’n overzicht te zien hier. Eens wat anders dan alleen maar gevestigde horlogemerken.

Hoi Sven,

Mooie collectie. Ik kan zien dat design je wel aanspreekt, gezien de horloges, maar ook de Mac en IPod.

Groeten,

Martin

Haha de Imac daar had ik niet eens aan gedacht, en de ipod die je ziet heb ik sinds gister, daarvoor had ik een 60GB video, maar inderdaad ik hou wel van design.

Grappig dat je dat zo opviel.

Met vriendelijke groet

pracht collectie veel trendwatches maar heel mooi veel draag plezier in goede gezondheid gr hans

Wel leuk dat jullie trouwens ook leuk reageron op horloges die absoluut niets te maken hebben met echte uurwerken. Gewoon horloges die ik mooi vindt en graag even laat zien.

Trouwens nu ik hier een tijdje zit heb ik me wat verdiept in de horloges
en een leuke hamilton x-wind rosegold moet maar de volgende worden denk ik

HAHA nog wel even sparen maarja

Met vriendelijke groet,

Mooi ;het model van Pulsar vind ik het meest speciale van de reeks.
En voor mij zijn het allemaal “echte” horloges .
Ze worden niet ineens echter als ze meer dan 3K kosten, en de fabrikant een ETA heeft laten aanpassen voor 50 USD/stuk of er een extra module bovenop heeft gezet, en het dan een eigen calibernaam geeft.

S Jansen Schreef:

Wel leuk dat jullie trouwens ook leuk reageron op
horloges die absoluut niets te maken hebben met
echte uurwerken. Gewoon horloges die ik mooi vindt
en graag even laat zien.

Trouwens nu ik hier een tijdje zit heb ik me wat
verdiept in de horloges
en een leuke hamilton x-wind rosegold moet maar de
volgende worden denk ik

HAHA nog wel even sparen maarja

Met vriendelijke groet,

dat is precies waarom ik van dit forum hou ! Niet allemaal elitair gelul over dure en voor velen onbereikbare horloges ( vind ik ook leuk hoor soms :wink: ) maar ook voor de gewone man.

Ik haal altijd het voorbeeld aan uit de pennen verzamelaars wereld, daar gaan verzamelaars van reclame balpennen prima door een deur met verzamelaars van alleen maar Mont Blanc pennen. Ze staan ook beiden in het zelfde tijdschrift. Dat mis ik bij horloges weleens, en op dit forum gaat het gelukkig best aardig samen.
Wel is het gewoon dat een minder bekend merk, of mode merk minder aandacht en reacties krijgt dan bijvoorbeeld een IWC.

Ik sluit me helemaal aan bij Master-Fan, dat vind ook ik zo leuk hier!

Het gaat om de hobby van de horloges, de één is gek van vintage handopwinders, de ander van modieuze quarz. Zelf waardeer ik beide, hoewel ik wel een voorkeur heb voor de vloeiend lopende secondewijzer van een mechanisch horloge. Eén van mijn mooiste ‘dress’ hologes, naar mijn mening, is een quarz:

bovendien heb ik ook nog een paar ‘reclame’ horloges, soms puur plastic, maar die wel een waarde voor mij hebben, zoals deze (snel even een snapshot gemaakt):

Links, een Mégane horloge, gekregen bij mijn eerste nieuwe auto (een mégane, hoe raad je het :slight_smile: ) In het midden een AH horloge, Mijn vrouw heeeft lang,lang geleden een bijbaantje gehad bij de AH, en kon toen, voor weinig, daar een horloge kopen, en ik kreeg er ook één. Rechts, ter ere van een nieuw record van één van onze systemen, 1000 SMSjes/seconde! Nu is het niet veel meer, maar toen (1999 denk ik) gigantisch.

Goed, ik draaf een beetje door in jouw topic, maar ik bedoel maar te zeggen dat verzamelen lang niet altijd te maken heeft met aanschafwaarde, maar ook veel met emotionele waarde.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Je hebt het leven niet gekregen om te voldoen aan de verwachtingen van een ander:
dus kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Leuke collectie en tevens vrij divers. Bovendien leuke foto’s.

Het is inderdaad leuk op dit Forum dat je alles kunt plaatsen, kostbaar of goedkoop maakt niet uit.

Bedankt allen voor de leuke reacties, ondanks dat mijn horloges bij elkaar vaak nog niet de waarde hebben van een van de horloges van sommige hier ben ik toch erg blij met mn collectie,

Daarnaast vind ik 559 euro voor een guess collection voor een 17 jarige best nog wel prijzig. Ik ben er blij mee, maar ik weet zeker dat er nog een aantal bij zullen komen. Jullie hebben me aangestoken met een virus waarvan ik alleen nog de symptomen had, nu heb ik het voor de rest van mn leven onder de leden.

Met vriendelijke groet,

S Jansen

Voor jouw 17 jaar heb je echt een leuke collectie. En ja, het gaat echt niet alleen om de financiele waarde van de collectie. Zoals al eerder aangegeven: je moet er zelf lol aan hebben. Horloges kunnen je om zeer diverse redenen aanspreken: stijl, kleur, materiaal, soort uurwerk, complicaties, merk, zeldzaamheid, enz… en het leuke van dit forum is inderdaad dat je ze allemaal langs ziet komen.
Zelfs af en toe een nepper! Maar dat wordt toch (en terecht, volgens mij) een stuk minder gewaardeerd.

toen ik 17 was had ik een swatch automaat, een citizen automaat, een swatch chronograaf en een diesel horloge. Zo gek doe je het niet hoor :wink: :wink:

mooi hoor geniet ervan