Nieuwe Frederique Constant

Hallo horlogevrienden,

Ik ben nieuw op het forum, en vroeg mij af waarom ik zo weinig over en van Frederique Constant zie?
Zijn ze niet mooi? Worden ze gewoon niet zoveel gedragen? Of valt er niets over te vragen?

Vandaag zijn er bij mij 2 automaten kapot gegaan, de eerste een Seiko Kinetic (zou normaal gezien 30 dgn doorlopen) en de tweede is ook al ter ziele gegaan (voor de tweede keer) is een Citizen Promaster automatic. Zelfs een paar uur in de watch winder biedt geen soelaas. De Citizen heeft al onder garantie een keer een nieuw binnenwerk inclusief glas en "ring"gekregen. Zou het nut hebben om ze te repareren? Iemand ook enig idee wat het dan gaat kosten?

Om mij door de ellende heen te slepen, heb ik direct ook een nieuw horloge aangeschaft. De foto is van de site, dus niet van mijzelf.
Wat vinden jullie hiervan?

Groet, Remco

Hallo Remco,

welkom op het forum. FC is niets mis mee. Het model dat je gekozen hebt is mooi klassiek.

Jammer dat je zo’n pech hebt met je andere klokjes. Wat een reparatie kost is natuurlijk afhankelijk van wat er kapot is…

Groet Arno

Ik vind hem erg fraai, maar ik houd dan ook van dit soort cleane horloges. Lijkt erg veel op mijn MGT.

hallo remco welkom op dit prachtige forum waar je zeker snel je draai gevonden hebt mooie strak en klassiek horloge veel plezier er mee groet

mooi horloge, ik zou alleen direct de stalen band eraf halen en er een mooie bruine croco opzetten.

Ik vind het een mooi beschaafd horloge. En ik vind die metalen band prima.

waanzinnig mooi afgewerkte horloges voor een zeer betaalbare prijs. wist je dat je nieuwe horloge Clearvision heeft als eerste in de horloge industrie?!

Clearvision is het materiaal dat op de wijzer zit(soort buisjes). Dit niet te verwarren met superluminova. Superluminova heeft namelijk licht nodig om licht af te geven en wordt dus ook minder na een uur ofzo. Clearvision geeft blauw licht i.p.v. groen licht en geeft altijd licht!!! dit voor 30 jaar,daarna funcioneert het als superluminova.

De Austin Healy Limited vind ik echt super mooi.