Omdat ik het wel leuk vind om met cijfertjes te spelen, heb ik een one-of accuracy aangeschaft. Met een aardige korting van monochrome kreeg ik vandaag het pakketje in de bus.
Een keurig en mooi verzorgd setje. Met het benodigde verloopstukje voor aan mijn iphone.
Ik heb ook wel eens met toolwatch gewerkt, wat op zich ook wel goede resultaten geeft, maar dit is nog wat leuker omdat je letterlijk de hartslag van je horloge ziet.
Ik ben begonnen met mijn Anordain die ik sinds een week om mijn pols heb. Daar kan ik helaas geen foto’s van laten zien, maar die komen later nog wel. Maar het viel me wel op (na een paar weken wat vintage horloges om mijn pols) dat die erg nauwkeurig loopt.
Bij de bestelling mocht ik opgeven aan welke pols ik hem draag en hoe hij in de nacht op het nachtkastje ligt. Ik was dan ook erg benieuwd naar het resultaat. Dat ziet er zo uit.
Ik ben niet goed in het lezen van handleidingen, dus ik moet de app nog even leren kennen en waarschijnlijk moet je hem ook wat langer laten meten dan de paar minuten die ik nu heb gedaan. Maar ik ben erg tevreden over dit resultaat.
Vervolgens natuurlijk de neiging om alle mechanische horloges (dat zijn er bij mijn niet veel hoor en eigenlijk alleen maar vintage zonder bijzonder uurwerk) op de meetbank te leggen. Maar ik heb me even beperkt tot die vintage Richard. Dat ziet er zo uit:
Dat verschil is wel heel duidelijk. Even om het horloge niet de schuld te geven: deze komt van een rommelmarkt een jaar of 25 geleden en heeft in die tijd nooit een horlogemaker gezien.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit meetinstrument. Ik vind het in ieder geval een leuke manier om iets meer te weten over mijn horloges.
PS: net nog even de handleiding gelezen en ik had het al verkeerd gedaan. Je moet de kroon in de midden van het meetvierkant houden. Ik had het horloge erop gelegd. De Anordain wordt dan nog nauwkeuriger (1 sec. per dag). Voor de Richard maakt het niks uit.