Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Ik vind deze oprecht schitterend. Hij staat bij deze op mijn shortlist…

3 likes

Ik blijf het echt zeggen, dit horloge is zo indrukwekkend voor de prijs. Ik vind de bracelet mooier en fijner dan sommige horloges van tussen 2-3k. Het is echt zoveel value for money. Als de hour markers en de hands iets hogere kwaliteit waren geweest dan was hij perfect geweest. Maar echt, fantastische release van Tissot. Ik krijg er meer complimenten over dan horloges die 20 keer zoveel kosten.

13 likes

Gisteren de PRX Powermatic 80 met blauwe dial gekocht. Wat een prachtige klok en al helemaal voor het geld. De afwerking van de kast, de band, de sluiting…het doet niet onder voor een klok van 2k - 3k. Echt een aanrader! Hopelijk komt Tissot snel met straps, zodat het nog leuker wordt.

12 likes

Lijkt me interessant maar ik zou daar niet op rekenen

Bandmerk DeLugs is nu bezig met ontwikkelen van straps voor de PRX!

19 likes

Deze staat op mijn wishlist! Echt geniaal horloge. Moet hem nog in het echt bekijken. Hopelijk valt hij dan niet tegen. Maar de foto’s en video’s die ik gezien heb van dit horloge zijn echt fantastisch.

3 likes

Ik zou wel eens een mooie rubberen band willen zien op dit horloge

2 likes

Ik kan je vertellen dat hij in het echt mooier is zelfs :smile: Helemaal de band speelt zo mooi met het licht. Ik heb veel duurdere horloges, maar deze blijf ik maar dragen. Licht gewicht, comfortabel, mooie afwerking, lichtspel, mooie blauwe dial, etc.

3 likes

Dat zijn veel belovende berichten! Snel even in het echt zien en passen! :blush: :+1:

2 likes

Rij anders even naar Hilversum, @SuperC schenkt altijd prima koffie.

Voor dat geld haal ik hem ook nieuw op :sweat_smile:

1 like

Net even de Tissot PRX Powermatic 80 in het zwart in het echt bekeken. Eerste indruk is zeer goed. Afwerking en feel is echt extreem goed en vele malen hoger dan je zou verwachten voor dat geld. Horloge voelt inderdaad als een horloge van 1-2k. Band is super goed afgewerkt en voelt solide aan. Band tappered ook mooi. Sinds ik het liefste Rolex draag merk ik hoe belangrijk een goese tappered band is voor het draag comfort. Kortom echt een topper die Tissot PRX Powermatic 80 en hij staat bij deze op mijn shortlist.

Enige punt van kritiek is de splitpinnen in de band. Maar ook tegelijkertijd accepté gezien de prijs. Een geschoefde band zou het horloge waarschijnlijk in prijs laten verdubbelen.

2 likes

Ik veronderstel ook dat ik niet de enige ben, die gewoon wacht op een kleinere maat. Die 40mm met integrated bracelet oogt voor mij gewoon te groot op mijn pols (meermaals geprobeerd). Na al dat getease op instagram van tissotofficial en goudkleurige 35mm die al op bouman hun site staat, check ik elke week of er nieuws hier over is, maar helaas… misschien iemand anders nieuwe info hierover

4 likes

Met splitpennen heb ik nog nooit problemen gehad, wel met een geschroefde band.

Daar lag het horloge op de vloer en ik was voor een keer blij met tapijt als vloerbedekking.

Simplicity is (often) best :ok_hand:t3:

1 like

Nope.

Hopelijk luistert Tissot naar haar klanten en anders overweeg ik een vintage model

same here…

Goed om te horen dat jouw ervaring vergelijkbaar is gebleken :smile: Ik heb zelf de Quartz versie genomen (en de seconden wijzer weggehaald :wink:) en die kost bijna de helft van de Powermatic. Dat is een nog extremere waarde voor de kast en bracelet die je krijgt. Als je een beetje twijfelt, gewoon die Quartz nemen, totally worth it! En anders de Powermatic.

3 likes

Voor mij zou het sowieso de Powermatic 80 moeten worden. Quartz komt er bij mij niet meer in. Ik mis dan de romantiek en de ziel van een mechanisch uurwerk.

1 like

Waarom hebben metalen radartjes meer ziel dan een kwarts steentjes?

4 likes

Dat heb ik over het algemeen ook. Maar ik rouleer veel met horloges en soms wil ik gewoon een horloge pakken die ik niet gelijk hoef te zetten en de datum van moet corrigeren :smile: Deze PRX en de zwarte Bulova Lunar Pilot zijn de enige twee Quartzen die ik heb. En ik merk dat ik die toch “even snel” pak als ik de deur uit ga en als de rest stil staat :slight_smile: