Nieuwe Glycine na de Invicta overname

Het eerste resultaat na de overname door Invicta, een quartz chronograph 42 mm - 20 ATM waterdicht en saffier.
Ik vindt het eigenlijk gewoon wel een mooi horloge voor 395 euro.
Wat vinden jullie hiervan ?

5 likes

Lijkt op een photoshop tussen een combat sub en een chrono. Is dit echt :thinking::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Zelf heb ik niks met een duiker-chronograaf, maar ik vind het wel fijn dat na de overname de prijsstijging is stopgezet. Als het dezelfde kast+band is, dan is het een net horloge voor die prijs. Wel zal ik een paar tientjes meer overhebben om de automaat ergens op de kop te tikken.
Glycine maakt best leuke horloges, maar een combat sub is niet ruim 1k waard, waar ze voor de overname voor stonden.

Ja is echt en staat te koop op Chrono24

1 like

Vind het eerlijk gezegd maar niks. Er klopt op een aantal punten echt niks van in mijn ogen. Veel afgekapt cijfers, een dagaanduiding waar vrijwel altijd de chronowijzer overheen valt. De te korte wijzers en die lumedot op de 12 positie.

Heb ooit een Combat Sub gehad en dat is echt een heel tof horloge voor de prijzen (van toen).

3 likes

Ik vind er ook niet veel aan. Op de een of andere manier lijkt alles heel erg tegen elkaar aan gepropt en over elkaar heen geplaatst. Daardoor is het nogal een rommeltje.

395 eypo is niet veel. En dat komt wel overeen met wat ik van dit gedrocht vind, ook niet veel. Big date is praktisch, maar de rest, brrrrr.

2 likes

Die afgekapte cijfers zie je bij bijna alle Chronographs met Arabische cijfers zoals bij AP - Breitling - IWC - etc.
Met die dag aanduiding heb je wel een punt dat die chronowijzer in de weg zit.
Verder voor 395 een leuke vakantie beater.

Hoe kom je daarbij joh? Die overname is al een paar jaar geleden, en ze brengen van alles uit.

Waarom zou je deze oormerken als “het eerste resultaat”? Roepen ze daar zelf iets van? Que?

1 like

Alle andere welke ze de afgelopen jaren hebben gemaakt waren gewoon al bestaande modellen van voor de overname.
Dit is het eerste resultaat vanuit Invicta.

Deze punten vind ik inderdaad ook allemaal “mis”.
En die grote kroon, met enorme crownguards, met daarnaast nog eens de chrono pushers als een soort van veredelde crownguards guards.
Plus de dagaanduiding, dwars door de onderste chrone plaat vind ik ook wat raar.
Ben er niet van onder de indruk, sorry.

2 likes

Dat zie ik nergens op hun site. Sterker nog, als ik naar de non-vintage Airmannen kijk zijn er al plenty resultaten door Invicta geĂŻnspireerd.

Als Glycine dat zelf had verzonnen verdienden ze die overname gewoon.

1 like

Ik zeg het niet snel, maar deze is lelijk…

Wat een lelijk ding…

Voor dat geld vind ik hem best wel mooi eigenlijk!

Ik ook, zijn we toch al met zijn tweeën :joy:
Alle gekheid op een stoke ik vindt het voor 395 euro ook een tof vakantie horloge.

1 like

Voor dat geld ziet het uit als een prima horloge

Klopt maar dat wil niet zeggen dat ik het mooi vind.

Dagaanduiding eraf
Datum eraf
Getallen vervangen door dots
Kroon tikkie kleiner
Wijzers vind ik niet te kort

En dan is hij ineens een stuk rustiger en dus zal hij veel beter verkopen.

Dat dus :+1:

1 like