Nieuwe Graham Geo.Graham Orrery Tourbillon

Dubbelklik vooral op de 2e foto! :slight_smile:

.

.

Manual Tourbillon Orrery, mechanical solar system model with 100 years calendar (two additional graduations of 100 years - 300 years in total). Year counter on the case back with planet correction indicators. (Moon: 7 years, Earth: 1156 years, Mars: 25 years) Hours, Minutes

48 mm pink gold (18K) case
17.60 mm thick
Pink gold (18K) right hand control crowns (planets’ crown at 2 o’clock which also enables to set the calendar on the case back
manual winding and time crown at 3 o’clock), Moon corrector at 4 o’clock, Mars corrector at 10 o’clock
Pink gold (18K) bezel
Dome sapphire crystal (semi-spherical), anti-reflective coating on both faces. Full size dimension: 43.5mm opening
_See-through sapphire crystal case back with 100-year scale, Moon and Mars correction indicators and serial number hand-engraved _

Blue lacquered dial with Geo.Graham Tourbillon Orrery inscription at 4 o’clock
3 scales - from the outside to the centre: hours and minutes scale, Gregorian calendar (365.25 days - Earth indicates the date), Zodiac scale (12 astrological signs - Earth indicates the zodiac sign). Counter-clockwise reading.
Solar system: The Moon (from NWA4881 meteorite, Ø0.90 mm)
The Earth (Kingman Turquoise, Ø3.20 mm)
Mars (Tissint meteorite, Ø1.70 mm)
The Sun (pink gold (18K) - hand-engraved Tourbillon bridge with 2 Phoenix heads inspired by George Graham decoration and a close set diamond at the centre (Ø2.50mm). Counter-clockwise reading.
Off-centre skeleton pink gold (18K) hands with black Super-LumiNova coating

-> Site

4 likes

Leuk museumstuk,…

1 like

48mm?? Erg fraai maar ja wat moet je er mee

1 like

Dragen!

Ik heb niet de polsen van Schwarzenegger

1 like

Na het dubbelklikken wordt hij nog lelijker.
Slecht afgewerkt.

groetjes Lenno

1 like

Waar precies dan?

het graveerwerk, vrij ruw allemaal, streepjes rond het centrum niet gelijk.

groetjes Lenno

Ook deze is weer erg mooi, maar i.d. de streepjes rond het centrum lijken niet helemaal gelijk te zijn.
Maar ja wat wil je dan voor maar $ 330.000.

1 like

Als je de 2e foto maximaal klikt, lijkt het net alsof de urenwijzer er eerst verkeerd hebben opgedrukt. Er zit een “omgekeerd” putje aan de linker kant. (maar dat kan misschien ook gezichtsbedrog zijn…

Dat is een beetje de charme van handwerk toch? Ik gok dat die streepjes nog geen millimeter lang zijn. Dan moet je toch een bijzonder vaste hand hebben wil je dat exact gelijk krijgen, of het door een machine laten doen.

1 like

Die streepjes zijn waarschijnlijk gewoon gelijk, is lichtinval en combi photoshop.
Bewerkers maken altijd wel een foutje. Laatst kwam er nog een Patek voorbij en was er aan één zijde het graveerwerk weggeshopt.

1 like

Allemaal leuk en aardig maar voor 300.000 en vaak nog meer wens ik geen foutjes (als ik het zou kunnen betalen), dan mag je perfectie verwachten.

groetjes Lenno

Dat krijg je dus ook,…
De streepjes zijn iig gewoon gelijk.

Maar perfectie is al te koop voor €150. Ik noem bijvoorbeeld een Seiko SKX, perfect in alle opzichten. Maar wel door machines gemaakt. Die kleine schoonheidsfoutjes die alleen door handwerk kunnen komen dat geeft toch juist de charme? Dat maakt het uniek.

Dat ene fout gestikte naadje in de stoel van een Ferrari van een miljoen, is dat iets om je aan te storen? Of waarvan je zegt; kijk, ik kan zien dat dit met de hand gedaan is. Wat een werk moet hij hebben gehad om die andere 10.000 naden foutloos te stikken.

2 likes

Niet mijn smaak maar knap staaltje van vakmanschap!!

1 like