Ja maar echt. Zo’n degelijke
Dit kan een leuke worden om te kijken of de sluiting ook te gebruiken is op de bracelet van een SBGE285, dat zou de functionaliteit zeker ten goede komen.
Nu hopen dat ze die sluiting dan ook los willen verkopen bij Seiko.
![]()
Met de introductie van de uiterst gelimiteerde Grand Seiko SBGE317 (slechts 60 stuks wereldwijd) lijkt de designafdeling in Tokio per ongeluk inspiratie te hebben geput uit de lokale textielafdeling.
![]()
![]()
![]()
de ‘Isetan Shinjuku Theedoek’
Grand Seiko’s Spring Drive U.F.A. SLGB003 wins
“Best of the Best” at the Red Dot Design Award 2026.
The Grand Seiko SLGB003 from the Evolution 9 Collection received the prestigious “Best of the Best” distinction in the Product Design category at the Red Dot Design Award 2026.
Statement from the jury:
“Rooted in Japanese aesthetics, this watch reflects a balance of light and shadow through the interplay of Zaratsu-polished and brushed surfaces. A layered dial inspired by wintry forests adds poetic depth, while the compact Spring Drive Calibre 9RB2 ensures exceptional precision.
Together, these elements express refined craftsmanship and nature-inspired beauty in the Grand Seiko Evolution 9 Collection Spring Drive U.F.A. SLGB003.”
News:
Seiko Creates A One-Off With The Star Time Watch For Shohei Ohtani
Seiko heeft merkambassadeur Shohei Ohtani de Star Time geschonken, een uniek polshorloge dat via vijf gelaagde, draaiende schijven de cumulatieve tijd tot een miljoen uur kan weergeven.
Het technische principe is al met al niet zo ingewikkeld: de Star Time houdt de cumulatieve tijd bij tot een miljoen uur — iets meer dan 114 jaar. Vijf gelaagde, roterende schijven zorgen voor de weergave, waarbij elke schijf verantwoordelijk is voor een ander bereik: 24 uur, 1.000 uur, 10.000 uur, 100.000 uur en 1.000.000 uur. De binnenste schijf fungeert tevens als indicator voor de huidige tijd. Elke schijf is voorzien van een diamant. De schijven bewegen te langzaam om met het blote oog waar te nemen; hieraan ontleent het horloge zijn naam „Star Time“. Het lijkt sterk op de onmerkbare beweging van sterren aan de hemel, tenzij deze in een time-lapse wordt vastgelegd. Seiko stelt dat dit het enige polshorloge ter wereld is dat op deze manier tot wel één miljoen uur kan weergeven.
Diameter : 41.8 mm
Height : 17.4mm
Material : High-intensity titanium
Crystal: Sapphire
Water resistance : 100 m
Ik sla over, dus blijven er meer over voor jullie. ![]()
![]()
Leuk topic!
Bedankt
![]()
Voor de HF’ers die toevallig in Thailand zijn…
Loop even binnen op de GaysornTower in Bangkok.
Veel plezier daar.
Nieuwe Seiko Cocktails!
The HCB001 ‘Emerald Mist’ has a blue dial, the HCB002 ‘Mint Mist’ has a green dial, and the HCB003 ‘Whisky Mist’ has a brown dial.
Case: 38.5mm diameter x 11.8mm thickness x 45.4mm length -
Movement: calibre 4R35 -
Price: EUR 490
Die blauwe doet mij denken aan de Citizen NB1060…
Best weer een mooie serie. Ik zou een iets kleinere kroon goed kunnen waarderen op het ding. ![]()
Dat was ook mijn eerste gedachte.