Mooi voorbeeld van hoe die platen spelen met het licht ![]()
Grand Seiko reveals final designs for new global exclusive watch
The three final designs of the 2027 Grand Seiko Global GS9 Club Exclusive Model have been revealed.
All three variants have a silver stainless steel casing, which is similar in appearance to the 38.5 mm wide SBGY case. The dials feature silver indexes, aside from the feature Arabic numeral 9, which is in gold.
Three Finalists for 2027 GS9 Exclusive Model
Welk model is jouw winnaar?
- F
- G
- H
- Ik weet het niet
- Géén GS voor mij
Dit zou mijn winnaar zijn, deze vind ik allemaal niet mijn smaak…
Ga weg met 1 9.
Méér info over SBGA521:
Grand Seiko Heritage Collection SBGA521 Hankyu Umeda Main Store Limited Edition
In het kader van de renovatie van de luxe verdieping van de Hankyu Umeda Main Store is een gelimiteerde editie uitgebracht in de Grand Seiko Boutique, die een nieuwe look heeft gekregen. De Grand Seiko Heritage Collection SBGA521, gebaseerd op de zeer populaire “hanaikada” (bloemenvlot) wijzerplaat, belichaamt het Japanse gevoel voor de seizoenen en de esthetiek gebaseerd op de 24 zonnetermen. Het symboliseert de sterke band tussen de Hankyu Umeda Main Store en Grand Seiko, en de delicate kleuren roepen een glorieuze tijd op.
Een nieuwe look, geïnspireerd op viooltjes.
Bij het woord violet denk je misschien niet meteen aan de Hankyu Umeda-hoofdvestiging. Toch is het een bloem die bij de lokale Kansai-regio en haar klanten herinneringen en genegenheid oproept. De naam is afgeleid van het themalied van de Takarazuka Revue, “When the Violets Bloom”, en de kleur is ook terug te vinden in het logo en de verpakking. Daarom is gekozen voor de alom bekende en geliefde kleur violet. Het violetmotief bestaat uit bloemblaadjes met een kleurovergang van lichtviolet naar blauw, met een geel hart. Deze kleurencombinatie is terug te vinden in drie onderdelen: de wijzerplaat, de buitenste ring en de waaiervormige gangreserve-indicator, en het GS-logo en de secondewijzer.
Woah
, waarom maar 45 ![]()
Hoezo, je hebt er aan 1 genoeg toch? ![]()
Eigenlijk een heel erg vet ding. Maar als ik toch mag klagen dan lijkt de rehaut en de reserve indicator qua kleur wat lastig te matchen met de dial. Ligt dat aan mij?
Om vervolgens datzelfde horloge op een harige varkenspens neer te leggen ![]()
Ook dit jaar heeft Seiko een ontwerp wedstrijd uitgeschreven. Ontwerpers mogen helemaal los gaan op hun ( experimentele ) modellen.
Seiko Power Design Project 2026
1- Machining Marks

2- Spherical Surface

3- Dial Texture
4- Manual Winding

5- Bar Indices
6- Day Indicator
7- Hands
Ook dit jaar zijn het wéér bijzondere, creatieve ontwerpen.
Maar er kan er maar 1 deze ontwerpwedstrijd winnen.
Wie?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Vind ze allemaal niks
- Seiko moet zich met echte horloges bezighouden
Wat is 4 een fantastisch concept. Maakt het zoveel prettiger om een horloge op te winden!
1 en 5 zijn echt vet! Leuk als je een uniek horloge buiten de veilige paden wil hebben wat alsnog draagbaar en niet té experimenteel is.
Voor mij 5, heel fraai
Nr. 5, maar wel graag met een andere set wijzers. De rest deed mijn ogen nét niet bloeden
Ik kan niet wennen aan die eenzame 9 op de plaat. Niet mijn smaak.
1 april is vroeg dit jaar
Vertel. Wat is hier zo grappig aan.
Die marketingbabbel is weer net zo gelikt als het horloge.