Tof. Zo doe je dat. ![]()
En weer nieuwe King Vanac’s, nu in titanium uitgevoerd. Patroon op wijzerplaat is ook anders dan bij de vorig Vanac serie in staal, lijnen die naar het centrum dichter bij elkaar komen. Oh, en de prijs is met €3.950 ook €500 gestegen. Verder zie ik zo snel weinig verschillen. Wacht, de naamgeving is apart: HKF001 tm HKF003.
Qua kleuren ben ik er niet kapot van. Ook titanium is niet mijn eerste keuze. En de prijs? Ach alles wordt met de dag 20% duurder, toch?
credits: monochrome-watchesDOTcom
Oei… In titanium is dit wel een kunststukje hoor ![]()
Die paarse lust ik wel in titanium. Beter uurwerk ook, dus die 500,- extra vind ik dan nog wel te doen.
Prijs is stevig, maar een titanium GS is duurder
Seiko slaat met deze modellen een aardig bruggetje.
Het materiaal maakt me hier niet uit, dit zijn naar mijn smaak misschien wel de lelijkste horloges die Seiko in de laatste dertig jaar uit heeft gebracht. Maar dat ze dan ook nog 4000 ballen zijn… Poeh.
Ik bedenk me net… De Tokyo Lion was erger. Soit.
De Kuon kan ik een soort van pruimen, maar er zit nog niet veel voor me bij dit jaar.
Gelukkig maar toch, er is al genoeg moois ![]()
Ik ben vooralsnog geen fan van het model maar ik vind deze wel beter uitpakken dan die GS Tokyo Lion varianten. Uit deze hoek bekeken vind ik het lang niet slecht:
Foto gebietst van Monochrome
Dat maakt het voor mij tenminste sowieso een non-discussie ![]()
Volgens mij dezelfde 8L45 als in de stalen versie, maar correct me if I’m wrong.
Je hebt gelijk, is hetzelfde uurwerk als in de stalen Vanacs. T.o.v. de andere Kings van 3400 ballen is dan 500,- meer best oké.
Ja, op renders en foto’s idd, in het echt vind ik ze best te pruimen qua uiterlijk (die paars met goud op de wp is me dan wel een beetje tè).
Alleen het gewicht vond ik wat bezwaarlijk, dus daar biedt titanium dan wel een uitkomst. Eerst maar eens kijken in het echie als ze uitkomen in juli.
Natuurlijk niet. Jij zou toch kappen met het kopen van elke KS die los en vast zat? ![]()
Zeker. Titanium is het geld in goud waard.
Die hebben ook een 8L45 of een 6L35 loopwerk. Lijken mij toch geen kinderachtige stukjes techniek.
Hier exact hetzelfde: gewicht maar ook het formaat (diameter en dikte). Ik vind ze kwa vorm juist wel spannend.
Mooi. Dan houden we het zoals het is. Achterop mijn Credor staat gewoon ‘Seiko Watch Corp.’
Hoe lang gaan we er dan nog over door?
Tot je een Credor koopt en er een foto ervan in het Seiko topic post ![]()
Er staat dan ook: kijken… en ik ga ervan uit dat de abstinentie zich beperkt tot een “dry spring”…![]()
Credor has announced three new models for Watches and Wonders.
The GBBY967 Goldfeather has a blue lacquer dial with the markers and logos created using a raised maki-e technique using platinum powder. The platinum 950 case measures 37.4 x 8.1 x 43.2mm and houses a 6890 hand wound calibre. This is a limited edition of 25 units.
The GBCF997 Goldfeather tourbillon has a hand engraved dial and movement. The dial has engraved thin Roman numerals and markers. The 6850 U.T.D. calibre is 1.98mm thick, with the thinnest component 0.25mm and this is engraved to a depth of 0.15mm. The watch has a platinum 950 case measuring 38.6 x 8.6 x 45.2mm. This is a limited edition of 25 units.
The GCCR995 has the same pattern as the previous GCCR997, same titanium case measuring 38.8 x 8.9 x 41.7mm, and the same CR01 calibre
Oef, smakelijk hoor die GBCF997