Nieuwe (Grand / King) SEIKO modellen 2026. We gaan door!

Er zijn grenzen,
Je zult eens met een Roze-Paarse duikert gaan rond wandelen of zo’n Alpinist…
:face_in_clouds:

1 like

Hear, hear! :raised_hands: Ik vind het leuk :grin: De meeste van ons hebben al genoeg blauwe en zwarte platen. Dus dan is dit toch een leuke variatie.

2 likes

Ik wil deze nog!

Of deze!

4 likes

Release October 2026

SEIKO ASTRON HAC003 J

6 likes

Vind deze wel lekker eigenlijk

12 likes

Hier ook wat live foto’s

9 likes

Mietjes :wink:

Ik zit er hard aan te denken die Presage te bestellen… Die Cocktail Times zijn altijd al mooie dingen geweest - met wat veelgehoorde minpunten als uurwerk en hardlex. Maar ik had een Turtle met een 4R die ik eigenlijk heel fijn vond voelen aan de kroon, en dat hardlex… :man_shrugging: Maar los van dat doen die wijzerplaten me altijd wél 2x kijken… Stof tot nadenken, want dan moet er wel echt wat de deur uit.

4 likes

Niet te pruimen dat paars :wink::smile:

1 like

Als kind van de seventies zeg ik: lekker, dat paars!

4 likes

2 likes

Zal hier maar niet op reageren.
:grimacing:, maar moest me inhouden.

Ja ik kwam die foto ook tegen. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre dit de uitstraling in de dagelijkse praktijk benadert maar dit schrikt niet af.

Ik hou me nog even in, het is geen broodje kaas. En ik heb nooit nut gezien in een GMT, was nooit fan van die puntige indices op de cocktails - dus het is niet zo logisch allemaal :grimacing:

Ik vat 'm niet … ?

1 like

Was een draakje🐉

1 like

Ook lekker :man_shrugging:

1 like

:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Die paarse alpinist is echt heerlijk. Moet wel een bracelet bij :wink:

1 like

Nog enkele sfeerplaatjes vanwege de bijzondere kleur…

Let even op die mooie sportauto!

13 likes

Seiko have given the radial colour gradient is slightly off-centre, instead of originating from the middle of the dial.
The effect of an off-centre gradient is that the shift in colour intensity across the dial is asymmetrical.

Inderdaad een geweldig effect dat je ook bij cocktails ziet. Een overloop van donker naar lichter in de top (12 uur). Erg mooi gedaan.

Wel blijft ik erbij dat deze serie te groot en te dik is voor wat het wil zijn.
Als deze 36 was met een dichte deksel en misschien zelfs een handopwinder om de dikte met enkele millimeters te verkleinen gaf ik zonder twijfel het dubbele uit.

De 6L van de KSK lijn komt goed in de buurt, maar is ook net te groot voor de KSK modellen… Daarbij was de eerste serie van de nieuwe King Seiko horloges met 6R beter in verhouding, maar die was dan weer net te dik.

Het wordt tijd voor nieuwe uurwerken. Met een platte chrono in de high end en tevens GS en een klein en dun handopwinder uurwerk hebben zouden ze geweldige dingen kunnen maken.
Enfin. Als ze de 6L kunnen verkleinen in diameter ben ik ook al tevreden :rofl:.

Aanvulling. Ze kunnen dit prima. Credor heeft de 6870…

1 like

Is die ook automatic :crazy_face:

1 like

Het is een klassieke Nissan Fairlady Z (S30), buiten Japan ook wel bekend als de Datsun 240Z, 260Z of 280Z.

Dit specifieke model is uitgevoerd met conversies, een G-nose, overfenders, verlaagd onderstel en een paars-gouden livery.

De auto is hand geschakeld.

1 like