Plaatje erbij…
Wordt op 9 oktober in Japan gelanceerd.
Seiko voegt een nieuwe Edo-paarse editie ter ere van het 145-jarig jubileum toe aan zijn onlangs nieuw leven ingeblazen Rotocall-lijn
Seiko bracht het digitale horloge voor het eerst uit 1982:
De Seiko Selection HFL001P1 in de kleur ‘Edo-paars’ is de vierde kleurvariant in de digitale Rotocall-serie van Seiko, die sinds oktober 2025 weer in productie is.
diameter van 37 mm en is 10,6 mm dik,
Seiko beperkt de HFL001P1 tot slechts 4.000 exemplaren;
op de markt voor 83.600 yen (~530 dollar)
Beetje Offtopic:
Echt een leuke auto, mijn pa kocht destijds helaas geen Datsun 240Z maar een Datsun 180B (1976)
Ik heb daar nog naar gezocht om te rijden als oldtimer, maar deze zijn nog zeldzamer dan een eenhoorn ![]()
Wat maakten ze toen, vroeger, toch prachtige, individueel herkenbare auto’s!
Is inderdaad een lastige zoektocht
Hou je dit soort veilingen wel in de gaten?
Nieuw Limited Heren
# HCC008
Presage
Classic Series
“Tomioka Silk Promotion Organization”
Thickness:12.9mm
Diameter:38.0mm
Lug-to-lug:43.8mm
EUR 1.200,00
Als het voorbij komt kijk ik er naar maar houd ze niet allemaal in de gaten.
De link is van een veiling in 2021.
En het is een sedan.
Maar zoals je al aangaf, een moeilijke zoektocht.
Wij hadden een station in dat mooie groen.
Wel tof zo’n zoektocht. Succes
. Ik ken Datsun alleen van toen ik nog jong was ![]()
Komt die sunburst echt? En ook als duiker?
Die Datsun lijkt sterk op de Mazda 818 uit mijn jeugd.
Het grand seiko van Duitsland
Mwoa, ik mis nog een uitleg als, deze paars kleur symbooliseert het breken van het eerste ochtendlicht op de eerste herfstbladeren van de robuuste Duitse eiken op de oostflanken van de bergen in de Harz. ![]()
The new Seiko Presage Classic x Tradman’s Bonsai HCC009J1 combines a warm gold-tone case with a mesmerizing matsuba-iro green dial inspired by the texture and color of an aged Japanese black pine bonsai under moonlight.