Helaas is dit niet het geval:
Bah, dus dan kun je NIET de datum aflezen terwijl je op de bank ligt en je arm over de leuning bungelt?! No deal.
Ik persoonlijk vind het gewoon niet mooi, heeft niets te maken met de afleesbaarheid ![]()
Niet helemaal nieuw, maar wel voor de EU regio. Dit was eerst enkel een JDM (SBSC009) editie, maar nu ook hier te pre orderen onder de SSK059K1.
Ik vind dit dus best een mooi horloge maar die ‘presage three days automatic’ tekst hadden ze mogen weglaten. Voegt niet veel toe en doet wat mij betreft wel afbreuk.
Lekker simpel en betaalbaar:
This item will be released on Feb 10, 2026.
SEIKO SELECTION WATCH 2026 RAISE THE FURTURE LIMITED EDITION MADE IN JAPAN JDM
€274.94
-
Limited 800
-
Caliber No.: 7B62
-
Movement Type: Solar Radio-Controlled
-
Case Size: 37.0 mm (W) × 43.6 mm (L) × 8.7 mm (Thickness)
-
Crystal: Sapphire crystal
Wat een heerlijk eenvoudig horloge, top.
Lijkt een mooie sunburst wijzerplaat te hebben. ![]()
Nice idd ![]()
Klopt:
" the SBTM363 feature black sunray dial with silver Arabic numeral markers"
Oeps
Best ok.
Heel mooi, alleen jammer dat het een limited edition is.
Had graag een simpele solar radio controlled Seiko gezien die je gewoon kan bestellen.
Kijk eens op
www.Japan-select punt com
Betrouwbare leverancier.
Wél invoerkosten betalen
Kan als TL1 helaas géén link plaatsen…
Tja, de zonnecellen maakt t weer n laagje dikker.
Wat vinden we van 33mm Grand Seiko??
Zowel de SBGX359 (Sneeuwwitje) als de SBGX361 (Sneeuwwitje Blauw) zullen 440.000 yen (inclusief btw) kosten
en zullen naar verwachting in april 2026 op de markt komen
Met een breedte van 33,0 mm en een hoogte van 39,7 mm zou het in de moderne horlogemarkt worden geclassificeerd als een “jongensmaat” of “unisex”.
Voor horlogeliefhebbers van 40 en 50 jaar is deze maat echter een gouden verhouding die doet denken aan “klassieke meesterwerken”. De kastdiameter van de eerste Grand Seiko (1960) was 35 mm, en de King Seiko en Lord Marvel modellen uit de jaren 60 en 70 hadden ook voornamelijk een diameter van 34 tot 36 mm.
Een ander punt dat het vermelden waard is, is de dikte van 9,1 mm. Dit is de ideale dikte voor een dresswatch, omdat deze soepel onder de manchet past. Afgaoande op de specificaties lijkt het horloge ontworpen om comfortabel onder de stof van een overhemd of jasje te passen.
- 33mm is prima dress watch voor mannen
- 33mm is voor dames
- 33mm is voor kinderen
- Géén Grand Seiko voor mij
Hmmm. 33mm is dus kleiner dan de klassieke maat, dat lijkt mij jammer. Vind het ook net een beetje aan de ruimere kant voor dames, ook omdat andere damesmodellen van GS volgens mij ruim onder de 30mm zitten. Lijkt een beetje een tussenweg, waar ik persoonlijk niets mee kan.
En ja, ze zijn vrij plat maar het is ook quartz dus dat scheelt. Vind het verder erg fraaie modellen, wel wat jammer dat GS quartz met mooie plaat zoveel extra kosten tov de meer basic modellen.